یو اس ای تودی گزارش داد ايالت کاليفرنيا در آمريکا خشک ترين سال تاريخ خود را تجربه مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، خشک ترین سال در ایالت کالیفرنیا خطر کم آبی و آتش سوزیهای جنگلی وسیع را تشدید کرده است.

به نوشته شماره امروز این روزنامه در اینترنت، ایالت کالیفرنیا در آمریکا خشک ترین سال در تاریخ این ایالت را تجربه می کند و هیچ نشانه ای از بهبود این وضع در آینده نزدیک وجود ندارد. سال کنونی خشک ترین سال در تاریخ شهر سانفرانسیسکو از سال 1989 بوده است که ثبت شرایط اقلیمی این ایالت آغاز شد.

گرچه هنوز رسما شرایط فوق العاده به علت خشکسالی اعلام نشده است اما نبود بارش باران و برف طی زمستان امسال زیانهای فاجعه باری برای زراعت این ایالت خواهد داشت، به ویژه آنکه سازمان های ایالتی میزان آب سهمیه بندی شده را کاهش می‎دهند.

این بحران به قدری جدی است که جینین جونز معاون اداره منابع آبی کالیفرنیا درباره خشکی خاک و پایین رفتن ذخایر آب هشدار داد.

اداره کنترل خشکسالی در آمریکا گزارش داد، نود و چهار و بیست پنج صدم درصد از این ایالت با سطوح مختلف خشکسالی مواجه است و بخش عمده ناحیه زراعی عمده در دره مرکزی با خشکی حاد درجه دو مواجه است. حداقل نود درصد کالیفرنیا از اوایل مه دچار خشکسالی بوده است.

به گزارش اداره کنترل خشکسالی، دیگر ایالتهای غربی آمریکا از قبیل اورگون، ایداهو و نوادا نیز شاهد خشکسالی بوده اند و بخش هایی از جنوب اورگون نیز در آستانه خشکسالی بی سابقه قرار دارد.

اوایل این ماه چند قانونگذار ایالت کالیفرنیا و فدرال از جری براون فرماندار کالیفرنیا و باراک اوباما رئیس جمهور خواستند که در این ایالت وضع فوق العاده خشکسالی و یک فاجعه فدرال اعلام کنند.

فرماندار کالیفرنیا یک گروه ویژه برای بررسی اعلام رسمی خشکسالی در سراسر این ایالت تشکیل داده است. خشکسالی بی سابقه موجب گسترش آتش سوزی 15 تا 22 دسامبر در شمال کالیفرنیا شد که به نابودی دهها خانه و تخلیه حدود صد باب خانه دیگر انجامید.

آتش سوزیهای جنگلی همچنان بزرگترین خطری است که این ایالتها در سال آینده احتمالا پس از سومین زمستان خشک پیش روی دارند. فاجعه بار ترین آتش سوزیهای جنگلی در پی خشکسالی سالهای 2003 و 2007 در جنوب کالیفرنیا روی داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار