ششمین جلسه دادگاه اختلاس بیمه ایران/

مواجهه حضوری میان 4 متهم/ یکی از متهمین درخواست حلالیت کرد/ ادامه دادرسی سه‌شنبه آتی ساعت 9 صبح

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران در دور جدید، که صبح امروز چهارشنبه( 27 آذرماه) به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" آغاز شده بود، ساعت 12 ظهر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران در دور جدید، صبح امروز چهارشنبه( 27 آذرماه) به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" آغاز شد.
 
** این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات برخی متهمان باقی مانده از این فساد مالی از هفته و حتی دور روز گذشته تاکنون همچنان ادامه دارد.

**
ادامه دفاعیات "ی- د" که در دادگاه روز گذشته مطرح شده بود در این جلسه قرائت شد.

**
در دور جدید رسیدگی مجدد به پرونده اختلاس از بیمه ایران، متهم آقای "ی_د" در ادامه دفاعیات خود اظهار داشت: بنده در آن موقع ایران نبودم و برای ماموریت مسکن مهر به خارج از کشور رفته بودم و اینکه آقای "الف" گفته من در جریان کار بودم، کذب محض است.

**قاضی خطاب به متهم گفت: در ارتباط با وصول چک 200 میلیون تومان توضیحات خود را بفرمایید.

متن کامل اظهارات متهم "ی- د" را اینجا بخوانید.

**قاضی "محمدی کشکولی" از توکلی نماینده دادستان خواست در کیفرخواست متهم "د_س" را قرائت کند.

**نماینده دادستان اظهار داشت: آقای "د _س" متهم است به تحصیل مال نامشروع به میزان 505 میلیارد و 161 میلیون و 813 هزار و 234 ریال است.
 
**متهم "د _ س" در جایگاه حاضر شد و گفت: اتهامات را قبول ندارم، این مبلغ پول ارزی بود که تبدیل به ریال کردم و بنده 48 میلیارد ريال را به بانک برگرداندم.

**وکیل مدافع متهم "د_س" ابوالفضل انتظاری در دفاع از وی گفت: موکل من در زمانی که تسهیلات بانک را اخذ کرده، جزء مشتریان ممتاز بانک بوده و بدهی معوقی نداشته است و این حرف‌ها یک ادعاست. موکل من سنسور وارد کرده که چون استاندارد نبوده ترخیص نشده است، چرا که وی نمی‌خواسته وسیله غیر استاندارد وارد کشور کند، بنابراین تمام شکایاتی که مطرح شد باید به دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

متن کامل اظهارات متهم "د-س" را اینجا بخوانید.

**در دور جدید رسیدگی مجدد به پرونده اختلاس از بیمه ایران، قاضی "محمدی کشکولی" از توکلی نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست متهم "ع_ح" را قرائت کند.

**نماینده دادستان اظهار داشت: "ع_ح" متهم به پولشویی به مبلغ 35 میلیون تومان، تحصیل مال نامشروع به مبلغ 5 میلیون تومان است.

** متهمه "ع_ح" در جایگاه حاضر شد و گفت: اتهامات را قبول ندارم. به واسطه فروش زمین آقای "ف" این چک‌ها را به من دادند و بنده بدون اینکه بدانم این چک‌ها متعلق به بیمه است آن را نقد کردم و کل این مبالغ را به اقای "ف" دادم و این در حالیست که بنده همین یک چک را داشتم و آیا با علم به اینکه این عمل اختلاس است چک‌های بیشتری دریافت نمی‌کردم.

** در ادامه قاضی خطاب به متهمه گفت: چرا چک را شوهرتان پاس نکرد و زمین در تصرف چه کسی است؟
 
**متهمه "ع_ح" در پاسخ گفت: چون زمین به نام من بود من چک را پاس کردم و این زمین هدیه شوهرم به من است.

متن کامل اظهارات متهم "ع -ح" را اینجا بخوانید.

** در دور جدید رسیدگی مجدد به پرونده اختلاس از بیمه ایران که به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، در ادامه مناظره حضوری بین متهمین "د_س" و متهمین "ف_ه"،" م_ص" و "الف-س" صورت گرفت. 

**قاضی خطاب به متهم "ف_ه" گفت: متهم "د_س" مدعی شده که ۶۰ هزار درهم برای خرید مبلمان و یک میلیون و ۳۰۰ هزار درهم برای خرید منزل به شما داده، در این مورد آیا دفاعیاتی دارید؟  
 
**متهم "ف_ه" پاسخ داد: اظهارات بنده‌‌ همان اظهارات قبلی است، بنده درهمی از آقای "د_س" نگرفته‌ام و همانطور که گفتم ملک را خودم خریدم و با وی فقط رابطه اجتماعی داشتم، چرا که متهم "د_س" تا قبل از این اتهامات آدم شریفی به نظر من می‌رسید. 
 
**متهم بعدی آقای "الف_س" در جایگاه حاضر شد و قاضی خطاب به وی گفت: آقای "د_س" مدعی شدند که شما ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان رشوه دریافت کرده‌اید در این باره توضیح دهید.  
 
**متهم"الف_ س" پاسخ داد: بنده صحبت‌های جدیدی ندارم. 

**متهم بعدی خانم "ن_ خ" در جایگاه حاضر شد. نماینده دادستان خطاب به وی اظهار داشت: ن_خ متهم به معاونت در اختلاس و پولشویی به میزان ۸۵۳ میلیون و ۶۸۰ ریال است. 

**متهم ن_خ در پاسخ گفت: این اتهامات را قبول ندارم، این چک‌ها را پدرم به خانه می‌آورد و از من می‌خواست که آن‌ها را نقد کنم و بنده پس از نقد آن‌ها را به پدرم می‌دادم و وی آن‌ها را به آقای "ح" می‌داد و ظهرنویسی چک را نیز پدرم انجام می‌داد. 

**متهم بعدی "و_غ" در جایگاه حاضر شد. وی متهم به معاونت در اختلاس و پولشویی به میزان یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۷۰۵ هزار ریال است. 

**قاضی خطاب به وی گفت: در دفاع از خود آخرین توضیحات خود را بگویید.  
 
**متهم "و_غ" پاسخ داد: بنده قبول دارم که ۸ فقره چک پاس کرده‌ام اما این در حالیست که من اطلاعی از اختلاس نداشتم و به پشت نویسی چک دقت نمی‌کردم و شوهرم خودش پشت چک‌ها را می‌نوشت اما من می‌دانستم چک‌ها برای آقای "ح" است. 

متن کامل مواجهه حضوری میان متهم "د _س" و متهمین "ف_ه" ، "م_ص" و "الف-س" را اینجا بخوانید.

**قاضی محمدی کشکولی در پایان ختم جلسه را اعلام کرد و  ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران را به سه شنبه بعد موکول کرد.

**ادامه جلسه دادگاه روز سه‌شنبه مورخ 92/10/3 ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.


مشروح چهارمین دادگاه اختلاس از بیمه ایران در دور جدید را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار