ششمین جلسه دادگاه اختلاس بیمه ایران/ 3

متهم "د _ س": اتهامات را قبول ندارم/ 48 میلیارد ریال را به بانک برگرداندم

متهم "د _ س" گفت: اتهامات را قبول ندارم، این مبلغ پول ارزی بود که تبدیل به ریال کردم و بنده 48 میلیارد ريال را به بانک برگرداندم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در دور جدید رسیدگی مجدد به پرونده اختلاس از بیمه ایران، قاضی "محمدی کشکولی" از توکلی نماینده دادستان خواست در کیفرخواست متهم "د _س" را قرائت کند.
 
نماینده دادستان اظهار داشت: آقای "د _س" متهم است به تحصیل مال نامروع به میزان 505 میلیارد و 161 میلیون و 813 هزار و 234 ریال است.
 
متهم "د _ س" در جایگاه حاضر شد و گفت: اتهامات را قبول ندارم، این مبلغ پول ارزی بود که بتدیل به ریال کردم و بنده 48 میلیارد ريال را به بانک برگرداندم.
 
قاضی خطاب به متهم گفت: گشایش اعتبار را به چه منظور گرفتید و بنام چه شرکتی کالا را وارد کردید.
 
متهم پاسخ داد: گشایش اعتبار به منظور ورود کالا به سرزمین اصلی بود و در مورد وامهایی که گرفته ام کارشناسی شده بود و این کالاها به نام شرکت بلندمرتبه سازان و پویندگان کیان وارد می شد.
 
قاضی خطاب به متهم گفت: شما با شرکت تک اینترنشنال چه ارتباطی داشتید؟
 
متهم پاسخ داد: این شرکت از شرکت‌هایی بود که ما با آن کار تجاری انجام می دادیم و این موضوع مرتبط به من نیست و بنده در آنجا سهامی نداشتم البته این شرکت تابعیت خارجی دارد.
 
قاضی خطاب به متهم گفت: طبق اتهامات کالایی وارد نشده و شما 57 میلیون درهم از بانک دریافت کردید. در رابطه با این توضیح بدهید.
 
متهم پاسخ داد: اشتباه گفته‌اند کالا وارد شده و اکنون در گمرک است و چون مشکل استاندارد داشت، نتوانستیم آنر ا ترخیص کنیم.
 
نمایده بانک ملی در این رابطه گفت: پرونده ثبت گمرکی در این رابطه به بانک داده نشده است.
 
قاضی خطاب به متهم گفت: گزارش‌های نهادهای نظارتی نشان می‌دهد تسهیلاتی که شما دریافت کرده اید دارای انحراف بوده و در مسیر خود خرج نشده است، در این رابطه توضیح دید.
 
متهم پاسخ داد: مصوبات در هیئت مدیره صادر می‌شد و تمام این مسائل طبق ضوابط بانکی و شرایط کالای ال سی بوده است که باید خریدار و فروشنده در هنگام فروش یکی می‌بود.
 
قاضی خطاب به متهم گفت: آیا معوقات مربوط به بانک ملی و ملت را دارید؟
 
متهم پاسخ داد: یک مسئله سیاسی پشت بانک ملت بود و من با آنها دچار مشکل شدم، چرا که مسئله اخاذی و ... مطرح بود.
 
در پایان وکیل مدافع متهم "د_س" ابوالفضل انتظاری در دفاع از وی گفت: موکل من در زمانی که تسهیلات بانک را اخذ کرده، جزء مشتریان ممتاز بانک بوده و بدهی معوقی نداشته است و این حرف ها یک ادعاست. موکل من سنسور وارد کرده که چون استاندارد نبوده ترخیص نشده است، چرا که وی نمی‌خواسته وسیله غیر استاندارد وارد کشور کند، بنابراین تمام شکایاتی که مطرح شد باید به دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: متهم ، اتهامات ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار