بازیگر تلویزیون گفت: جوايزي که در جشنواره فيلم فجر اعطا مي‌شوند ناحق است چون حق اکثريت هنرمندان خوب کشور در آن ضايع مي‌شود و بندرت حق به حقدار مي‌رسد.

شهرام عبدلي، بازيگر تلويزيون، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر جو موجود در سينما بسيار سنگين است، بازيگران جديد که اکثريت آنها استعداد و توانايي بازيگري ندارند بخاطر مسائل مالي، سرمايه و ... وارد سينما مي‌شوند، فقط بخاطر ظاهر و تيپ و تجملات، تهيه‌کننده نیز بخاطر برگشت سرمايه و سود از توليد و فروش فيلم، سرمايه گذاري مي‌کند و خواستار بازيگران کم سن و سال و چشم رنگي و زيباست صرف نظر از اينکه وي واقعا مي‌تواند مخاطب را براي تماشا و استقبال از فيلم راضي کند يا خير.

وی در ادامه افزود: مخاطبان بخاطر ممیزی و موضوعات بي‌محتواي اکثر فيلم‌ها، سينما را ترک کرده‌اند اما در حال حاضر مي‌توان به جرأت گفت، جوايزي که در جشنواره فيلم فجر اعطا مي‌شوند ناحق است چون حق اکثريت هنرمندان خوب کشور در آن ضايع مي‌شود و بندرت حق به حقدار مي‌رسد.

وي هم چنين عنوان کرد: در حال حاضر مردم هيچ انگيزه‌اي براي استقبال از فيلم هايي که اکران مي‌شوند، ندارند، نه اکثر موضوعات و مضمونها جذاب است نه ديگر بازيگران زيبا و خوش قيافه آنها را به سينما مي کشانند بايد گفت سينماي ما ورشکسته شده است.

عبدلي ضمن انتقاد از روش‌هاي تهيه‌کنندگان و کارگردانان سينما، گفت: تهيه‌کننده فقط به فکر فروش بالا است و به دنبال بازيگري که نسبت به ديگران دستمزد کمتري بگيرد، کارگردانان به دنبال بازيگري هستند که طرفدار و هوادار بيشتري داشته باشد که مخاطب را جذب کند و اين نتيجه اين طرز فکرها و روش‌هاي عوامل سينماست.

بازيگراني چون مهدي هاشمي، پرويز پرستويي، رضا کيانيان و ... که با هنرمندي و بازي جذاب، نقش را ايفا مي‌کنند مسلما بخاطر ظواهر و تيپ و صورت زيبا در سينما ماندگار نشده‌اند، اما الآن فاکتورها و معيارها ديگري مدنظر قرار مي‌گيرد. 

عبدلي با اشاره به سينماي سالهاي پيش خاطرنشان کرد: در سينماي قبل از انقلاب، بازيگر محور اصلي فيلم بود و به تنهايي باعث جذب مخاطبان، مردم بخاطر هنرپيشه فيلم به سينما مي‌رفتند، دهه 60، دهه کارگردان بود و دوره قبل دوره روي کارآمدن و مانور بازيگران تين‌ايجر بود با سن و سال کم و ظاهر خوب و زيبا. الآن ديگر هيچ کدام تأثيري ندارند.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار