کارگردان نمایش "سقوط از ارتفاع پست" گفت: باید به آنچه در جهان اتفاق می‌افتد، بپردازیم و من به عنوان یک هنرمند نمی‌توانم نسبت به دنیای پیرامونم بی‌تفاوت باشم.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، کامبیز اسدی بیان کرد: در ژانر سیاسی پیش از نمایش "سقوط از ارتفاع پست"،  نمایش های "چگوارا " و "آوای بازگشتگان" را به صحنه بردم، زیرا به عنوان یک هنرمند معتقدم باید به آنچه در جهان اتفاق می‌افتد، بپردازیم. بر همین اساس علاقه مندم در خصوص موضوعاتی از قبیل ساعات آخر زندگی صدام، هیروشیما و زلزله ژاپن، نمایش هایی را به صحنه ببرم.

اسدی با اشاره به انگیزه پرداختن به موضوعاتی سیاسی و انقلابی اظهار کرد: اتفاقی که در جهان عرب به ویژه کشورهایی مثل لیبی، اردن، مصر، الجزایر و بحرین افتاد، از موضوع ساده ای مثل خودسوزی شروع شد و نه تنها کشورهای جهان عرب، بلکه سایر نقاط جهان را نیز تحت تاثیر قرار داد و نمونه آن جنبش وال استریت است.

کارگردان نمایش "آوای بازگشتگان" خاطرنشان کرد: پرداختن به این اتفاقات جالب است، زیرا در منطقه ما رخ داده و برخی از این کشورها مانند بحرین زمانی جزء ایران بودند و با ما سابقه تاریخی مشترکی دارند.

وی با اشاره به جذابیت‌های نمایش هایی از قبیل "سقوط از ارتفاع پست" تصریح کرد: در نمایش شخصیتی به نام شیخ قاسم وجود دارد که یکی از رهبران بحرین است و دیروز حکم اعدامش صادر شده؛ نکته جالب در نمایش این است که اعدام شیخ قاسم پیش از اینکه در واقعیت اتفاق بیفتد، در نمایش "سقوط از ارتفاع پست" وجود داشت.

اسدی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از نمایش "سقوط از ارتفاع پست" اذعان کرد: حامی اصلی این نمایش سازمان هنری رسانه‌ای "اوج" است؛ علاوه بر آن پس از دستور وزیر محترم ارشاد، این وزارتخانه هزینه های تالار را بر عهده گرفته است.

شایان ذکر است، شهرام عبدلی، حمید ابراهیمی، جلیل فرجاد، انوشیروان ارجمند، رزیتا غفاری، رامین سیاردشتی، محمدرضا مالکی، مجید آهنگران، رضا راد، حسام کلانتری، نگین رشیدی و هانیه قاسمی از بازیگران این نمایش‌اند.

 محمد میرعلی اکبری مشاور کارگردان و دراماتورژ، منیره ملکی مدیر هنری و طراح صحنه، اسماعیل کوشا تهیه کننده و محمد فرشته نژاد آهنگساز این نمایش‌اند.

گفتنی است، نمایش "سقوط از ارتفاع پست " از 25 تا 28 آبان ماه ساعت 19 در تالار وحدت اجرا می شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.