نحوه‌ی عملکرد مدیران جشنواره و قضاوت در مورد آن‌ها با نگاهی به سابقه آنان مشخص می‌شود.

فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم نحوه‌ی مدیریت افراد طبق سلیقه هر مدیری که بر سرکار می‌آید است و قضاوت درباره نحوه‌ی عملکرد آنها نیز با نگاهی به گذشته افراد معین می‌شود.
 
وی ادامه داد: امیدوارم مدیران حال حاضر و مخصوصا آقای رضاداد با عملکرد بهتر از گذشته سینما وجشنواره را اداره کنند و آنها را بیش از پیش به سمت موفقیت‌ سوق دهند.
 
وی تصریح کرد: جشنواره حال حاضر قابل قیاس با جشنواره‌های پیشرفته جهانی نیست اما در مقایسه با کشورهای اطراف و آسیایی شاید حرفی برای گفتن داشته باشد.
 
کوثری گفت: در جشنواره‌های پیشرفته جهانی ابتدا همه آثار پخش می‌شوند و مردم پس از تماشای آنها در موردشان تصمیم‌گیری و قضاوت می‌کنند و در اصل ملاک برتری و موفقیت یک اثر بر اساس نظر مردم و بینندگان مشخص می‌شود.
 
این بازیگر بیان کرد: اما مشکلی که در جشنواره فجر ایران مطرح است تصمیم‌گیری در مورد آثار بر اساس نظرات تعداد معدودی از کارشناسان است و نظر مردم که مهم‌ترین ملاک است تأثیر چندانی در گزینش آثار ندارد.
 
همچنین بسیاری از جوایز بر اساس دوستی‌ها و روابط تقسیم می‌شود که در کیفیت جشنواره تأثیری منفی خواهد گذاشت.
 
وی همچنین گفت: در تمامی جشنواره‌های جهانی حداقل یک اثر از ایران حضور دارد و این اعتبار سینمای ما را می‌رساند اما در مورد جشنواره که آثار بسیاری به آن عرضه می‌شود باید گفت که از بین این آثار تعداد بسیار معدود و انگشت شماری می‌تواند به نحو احسن نظر مخاطب و داوران را به خود جلب کند در صورتی که در جشنواره‌های کشورهای مختلف از بین پنجاه اثر سمی اثر، بسیار ارزنده و فاخر و جذب کننده‌ی مخاطب است.
 
وی اظهار داشت: امیدوار هستم جشنواره سی‌ودوم بسیار بهتر از گذشته اداره و ارائه شود و سطح کمی و کیفی آن ارتقاء یابد چرا که در کشورمان هنرمندان و بازیگران با پتانسیل‌های بالا و توانایی‌های فراوان وجود دارند که در صورت به کارگیری آنها مطمئنا وضعیت بهتری خواهیم داشت.
 
این بازیگر عنوان کرد: سینمای ایران قطعا تحت تأثیر سیاست قرار داشته و دارد ولی معتقدم که این سیاستگذاری‌ها باید در راستای مثبت و برای پیشرفت و ارتقاء سینما باشد.
 
کوثری خاطر نشان کرد: من برای تمام کسانی که در این جشنواره اثری را ارائه می‌دهند آرزوی موفقیت و بهروزی دارم و امیدوارم که آثار ایرانی کمتر رنگ و بوی تجاری به خود بگیرند و روز به روز شاهد پیشرفت هنر کشورمان باشیم و به نحو احسن از پتانسیل‌های توانا و آماده به کار هنری کشورمان استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali KARiMi
۱۳:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
درود بر صداقت گفتار خانم فریبا کوثری گرامی ... به نظرم ایشون بدون شک بانوی اول بازیگری کشورمون هستند و همیشه نجابت و پاکی و صداقتشان قابل تحسین هست ... الهی همیشه پیروز و سلامت و پایدار باشن ...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
احسنت...
آخرین اخبار