از این پس در مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به پرونده هایی می پردازیم که نشان دهنده نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی غربی است. این کشورها که خود دم از حقوق بشر می زنند در موارد بسیاری آن را زیر پاگذاشته و خلافش رفتار کرده اند. برخی از این پرونده ها را برای شما هرشب بازنشر می کنیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در حالي که بحث مذاکرات هسته اي با جديت تمام در حال پيگيري است و خيلي ها از اميدواري نسبت به دست يابي به نتيجه ي مشخص طي ماه هاي بعدي خبر مي دهند ، غرب پيشاپيش موضوع حقوق بشر را به عنوان شرط جديد براي ر فع تحريم ها عنوان کرد .

بار ها مقام معظم رهبري نسبت به اينکه به غرب نمي توان اعتماد کرد و نسبت به اينکه اين ها دشمنان خبيث و حقه بازي هستند و به حرف ايشان هرگز نمي توان اعتماد نمود هشدار هاي فراواني داده بودند و حتي يک بار هم گفته بودند که مشکل غرب با ايران چيز ديگري است و موضوع هسته اي فقط يک بهانه است و اگر اين موضوع حل شود ، غرب به دشمني ادامه خوهد داد و اين بار موضوعات ديگري همچون حقوق بشر را پيش خواهد کشيد .

اما ماه گذشته تجلي اين پيش بيني مقام عظماي ولايت را در سخنان يک عضو پارلمان اروپا ديديم.

يک عضو پارلمان اروپا در گفت و گو با راديوفردا مدعي شده حتي در صورت نتيجه گيري موضوع هسته اي : "از نقطه نظر ما وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز بسیار وخیم است. البته که مقام‌های ایرانی این موضوع را طور دیگری می‌بینند. البته من دستکم تمایلی قوی به صحبت درباره این مسائل دیدم. ما درباره همه چیز صحبت کردیم؛ از اعدام تا آزادی رسانه‌ها. در نتیجه من فکر نمی‌کنم که موضوع حقوق بشر، مسئله‌ای باشد که بتوان آن را فراموش کرد. سفر ما در غالب سه موضوع تعریف شده بود؛ پرونده هسته‌ای ایران، حقوق بشر و نقش منطقه‌ای ایران خصوصاً در سوریه. ما هیچ‌گاه نباید حقوق بشر را فراموش کنیم. شهروندان ایرانی این موضوع را فراموش نخواهند کرد و اگر این مسئله از مذاکرات ما با ایران حذف شود، آنها ما را نخواهند بخشید ."

جالب است که پارلمانی در سال گذشته میلادی ،‌ جایزه ساخاروف برای آزادی بیان را به دو ایرانی ضد انقلاب اعطا کرد ؛ جعفر پناهی فیلمساز، و نسرین ستوده وکیل دادگستری که در آن زمان در بازداشت به سر می‌بُردند !

لذا شواهد و قرائن حاکي از آنست که مستمسک بعدي غرب در مواجهه با کشورمان به منظور اعمال فشار و تهديد ،‌مسئله ي حقوق بشر است و اين زمزمه ها همه گواه اين مموضوع است و دولتمردان هم بهتر است با تيزبيني نسبت به اين قبيل مواضع ،‌در برخورد با غرب و مذاکره کنندگان بيش از پيش هشيار باشند و لا اقل به استناد اين قبيل مواضع غربي ها مسير مذاکرات را تعيين کنند .

چرا که هر گونه امتياز دادن به غرب مسلما نه تنها مشکلي را حل نخواهد کرد بلکه نتيجه اي که گرفته خواهد شد اينست که هم از يک سو موضوع هسته اي کشورمان آن گونه که دشمن خواسته حل و فصل شده و هم اينکه هيچ چيز از دشمني ها غرب کم نشده و نهايتا هيچ سودي به حال مردم نداشته و خبري هم از رفع همه ي تحريم ها نيست و صرفا يک بهانه ي جديد مثل موضوع حقوق بشر جاي پرونده ي هسته اي ايران را گرفته است !

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار