رئیس بیمارستان بقیه الله با اشاره به ارزیابی سازمان جهانی بهداشت گفت: این بیمارستان موفق به کسب رتبه بر‌تر بین ۲۲ کشور منطقه EMRO شده است.

دکتر علیرضا جلالی رئیس بیمارستان بقیه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان بقیه الله در ارزیابی WHO از بین ۲۲ کشور موفق به کسب رتبه بر‌تر شده است، گفت: بحث ایمنی بیمار از جمله مباحثی است که WHO با جدیت آن را پیگیری می‌نماید و هر ساله یک بیمارستان از هر کشور را مورد ارزیابی قرار داده و در ‌‌نهایت یک بیمارستان را در منطقه به عنوان بیمارستان بر‌تر عنوان می‌نماید. 

وی با اشاره به اینکه این موضوع داوطلبانه بوده و اجباری نمی‌باشد، یادآور شد: استانداردهای این عرصه در سه محور مورد بررسی قرار می‌گیرند که استانداردهای الزامی اولین مرحله بوده و از صفر تا بیست امتیاز دارد که اگر بیمارستانی موفق به کسب نمره ۲۰ شود وارد مرحله دوم خواهد شد. 

رئیس بیمارستان بقیه الله تصریح کرد: مرحله دوم یا استانداردهای اساسی از یک تا ۹۰ امتیاز دارد که اگر بیمارستانی موفق به کسب ۸۵ درصد امتیاز شود وارد مرحله سوم یا استانداردهای پیشرفته که از یک تا ۳۰ امتیاز دارد خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مجموع ارزیابی سه مرحله دارای ۱۴۰ امتیاز است ادامه داد: اواخر شهریور و اوایل مهر احساس کردیم که توان کسب امتیاز لازم در سطح الزامی را دارا هستیم و تصمیم گرفته شد که از سازمان جهانی بهداشت درخواست بازدید و ارزیابی نماییم که WHO دوم آذر را زمان بازدید عنوان کرد. 

دکتر جلالی گفت: دوم آذر ماه دو بازرس سازمان جهانی بهداشت از کشورهای تونس و پاکستان در بیمارستان حضور یافته و طی چهار روز به بازرسی پرداختند که بعد از بازدید از بخش‌ها، مصاحبه با پزشکان، پرستاران، بیماران و حتی همراهان بیماران بستری، نمرات کسب شده بیمارستان بقیه الله را شامل کسب امتیاز ۲۰ از بیست در مرحله اول، ۹۳ درصد امتیاز در مرحله دوم و نیز کسب ۵/۳۸ درصد امتیاز مرحله سوم را که بالا‌ترین نمره درمدیترانه بود را برای این بیمارستان ثبت کردند. 

وی با تاکید به اینکه تاکنون هیچ بیمارستانی از بین بیمارستانهای ارزیابی شده حتی موفق به کسب امتیاز برای عبور از مرحله اول نشده‌اند تصریح کرد: بیمارستان بقیه الله بین بیمارستانهای کشورهای دیگر بالا‌ترین نمره را کسب نموده است. 

رئیس بیمارستان بقیه الله در پایان با بیان اینکه ارزیابی انجام شده شامل ۱۴۰ محور بوده که عفونتهای بیمارستانی، سلامت خون، اعمال جراحی ایمن، شناسایی بیمار، استریلیزاسیون از جمله محورهای اصلی بوده‌اند خاطرنشان کرد: تاکنون در بین بیماستانهای ارزیابی شده، هیچ کدام به بزرگی بیمارستان بقیه الله و آموزشی نبوده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار