رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از انتشار یک کتاب در حوزه گیاهان دارویی در طب ایرانی با همکاری پژوهشگران ایرانی و بین المللی خبر داد.

روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از انتشار کتاب " Therapeutic Medicinal Plants in Traditional Persian Medicine " با همکاری ۴۰ نویسنده از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور و همچنین دانشگاه‌های فیلیپس ماربورگ آلمان و لانگ آیند نیویورک آمریکا خبر داد.

وی گفت: این کتاب در قالب ۴۲ فصل و ۳۲۶ صفحه توسط انتشارات CRC Press, Taylor and Francis منتشر شده است.

رحیمی توضیح داد: نگارش این کتاب حاصل فعالیت دو سال و نیمه این تیم ۴۰ نفر بوده و توسط وی و دکتر رودابه بهرام سلطانی، استادیار داروسازی سنتی و معاون بین الملل طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ویرایش شده است.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: مقدمه کتاب توسط دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه و دانشیار گروه طب سنتی دانشکده طب ایرانی نگارش شده است.

وی افزود: فصل اول این به معرفی مکتب طب سنتی ایرانی و فصل دوم به تاریخچه استفاده از گیاهان دارویی در طول شکل گیری و گسترش طب سنتی ایرانی اختصاص داده شده است.

رحیمی در ادامه گفت: در ۴۰ فصل بعدی کتاب، ۴۰ نمونه از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب ایرانی در یک مونوگراف معرفی شده است. در هر مونوگراف ابتدا به اسامی گیاهان و مواد اولیه اشاره شده و سپس کاربرد گیاهان دارویی منابع طب ایرانی شرح داده شده است.

عضو هیات علمی گروه داروسازی سنتی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در این کتاب شواهد نوین مربوط به گیاهان دارویی بر اساس مطالعات جدید و مقالات در دو بخش شواهد بالینی و شواهد پیش بالینی معرفی شده و ملاحظات مصرف هر گیاه شامل عوارض و تداخلات، مصرف مفید در بارداری و شیردهی و دُز پیشنهادی برای بررسی مطالعات جدید مورد اشاره قرار گرفته است.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: هر بخش از این مونوگراف ها، شامل یک تصویر از نمونه گیاهان دارویی در بازار دارویی است. تهیه تصاویر روی جلد و نمونه‌های گیاهی در هر فصل توسط مهدی کیهان کارشناس سمعی بصری دانشکده طب ایرانی انجام شده است.

 رحیمی در پایان گفت: این کتاب به اساتید فقید دکتر غلامرضا امین و دکتر ابوالقاسم سلطانی به پاس زحماتی که در طول حیات پرثمر خود در حیطه تحقیقات گیاهان دارویی سنتی انجام شده، تقدیم شده است.

 

برچسب ها: طب ایرانی ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار