هنگامی که یک اختلال جهانی در مورد داده‌ها رخ می‌دهد، بلافاصله باید مراحلی را اجرایی کنید.

بسیاری از مردم اخبار و گزارش‌های مربوط به اختلال داده‌ها را نادیده می‌گیرند و آن را خطری برای داده‌های خود نمی‌دانند که می‌تواند عواقب بدی برای آنها داشته باشد.

به یاد داشته باشید که هر چیزی که محافظت نشده باشد در معرض خطر است و این موضوع فراتر از تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها است و به دوربین‌ها و تجهیزات متصل به اینترنت نیز تسری پیدا می‌کند؛ بنابراین دفعه بعد که در مورد اختلال اطلاعات جهانی شنیدید، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا از درز داده‌های خود محافظت کنید:

تعیین رمز عبور

در چنین شرایطی بسیار مهم است که برای هر حساب کاربری که دارید رمز عبور را بازنشانی کنید و کلمات عبور قوی را انتخاب کنید که حدس زدن آنها دشوار است.

مراقب فریبکاری‌ها باشید

به هر ایمیل یا تماس تلفنی که درباره مشکلی مربوط به شما، بانکتان یا اتفاقی با کسی که می‌شناسید دریافت می‌کنید مشکوک باشید، زیرا ممکن است کلاهبرداری باشد.

مراقب پولتان باشید

پین، رمز عبور و اعتبار ورود بانکی خود را به روز کنید. حتی اگر این حساب‌ها مستقیماً در هک دخالت نداشته باشند، هکر‌ها می‌توانند از اطلاعات شخصی شما برای دسترسی به آنها استفاده کنند؛ بنابراین مواظب صورت‌حساب‌های بانکی و کارت اعتباری خود باشید و نسبت به موارد مشکوک هوشیار باشید.

مراقب عامل زمان باشید

کلاهبرداران عاشق بازی برای زمان هستند و منتظر می‌مانند تا شما غافل شوید و ماه‌ها پس از هک شما را هدف قرار می‌دهند. این اقدام بخشی از دلیلی است که چرا بسیاری از افراد درگیر کلاهبرداری‌های فیشینگ می‌شوند.

درخواست‌های ایمیل

 مراقب هرگونه درخواست ایمیلی باشید. حتی اگر درخواست قانونی باشد، وقت گذاشتن برای پیدا کردن آن ضرری ندارد.

 مراقب درخواست‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و پیام‌های غیرمنتظره یک دوست قدیمی باشید. هکر‌ها دوست دارند از اطلاعات شما برای نشان دادن دوستان یا اعضای خانواده استفاده کنند.

این نوع کلاهبرداری‌ها اغلب با متنی مظلومانه شروع می‌شوند. همچنین پیام‌های متنی افراد غریبه که وانمود می‌کنند شماره اشتباه دارند و می‌خواهند چت کنند را نادیده بگیرید.

احراز هویت دو مرحله‌ای

 در صورت وجود، احراز هویت دو مرحله‌ای را در حساب‌های خود فعال کنید.

 پس از وارد کردن رمز صحیح، این روش کدی را به گوشی یا ایمیل شما ارسال می‌کند که برای دسترسی به حساب کاربری یا اپلیکیشن باید از آن استفاده کنید.

اگر از طریق ایمیل یا پیام‌ها متنی دریافت می‌کنید که درخواست نکرده‌اید، ممکن است به این معنی باشد که شخصی در تلاش است به حساب‌های شما دسترسی پیدا کند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار