هشت غول بزرگ فناوري‌هاي نوين آمريکا نظير توئيتر، فيسبوک و اپل در نامه‌اي سرگشاده به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا که امروز دوشنبه منتشر شد با تاکيد بر افشاگري هاي ادوارد اسنودن افشاکننده فعاليت‌هاي جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا، خواستار " اصلاح شيوه هاي نظارتي در آمريکا " شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، هشت غول بزرگ آاو الAol، اپل، فيسبوک، گوگل، لينکدين،‌مايکروسافت، ياهو و توئيتر در اين نامه تاکيد کردند: " افشاگري‌هاي تابستان امسال تائيدي بر نياز فوري اصلاح اقدامات نظارتي دولت‌ها در سطح جهاني است." 

در اين نامه تاکيد شده است: " توازن در اين ماجرا در بسياري از کشورها به شکلي اغراق آميز به نفع دولت‌ها و به زيان حقوق افراد تمام شده است. حقوقي که در قانون اساسي به آن اشاره شده است و اين مسئله پايه آزادي‌هايي را که ما براي آن ارزش قائليم به لرزه در مي آورد و اين روند بايد تغيير کند." 

هشت امضا کننده اين نامه در ادامه " از آمريکا خواستند ابتکار عمل را به دست بگيرد و اصلاحاتي را اعمال کند تا تلاش‌هاي نظارتي دولت در چارچوب قانون قرار گيرد." 

ماريسا مير مدير عامل ياهو مي‌گويد: " افشاگري هاي اخير درباره فعاليت‌هاي نظارت دولت‌ها اعتماد کاربران ما را از بين برده است." 

وي افزود: " وقت آن رسيده است که دولت آمريکا براي کاربران ما اعتماد‌آفريني کند. زمان آن شده که دولت آمريکا براي شهروندان کل جهان اعتماد ايجاد کند."
 
مقالاتي که از ماه ژوئن تا کنون در روزنامه‌هاي متعدد از جمله واشنگتن پست و گاردين و بر پايه اطلاعات اسنودن منتشر شده از گستردگي نظام نظارتي به ويژه دو کشور آمريکا و انگليس حکايت دارد. اين افشاگري‌ها سبب خشم واشنگتن و وضعيت دشوار لندن شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار