پليس آمريکا مکالمات شهروندان اين کشور را با تلفن‌هاي همراه شنود مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه يو اس اي تودي چاپ آمريکا روز دوشنبه در گزارشي در پايگاه اينترنتي خود نوشت علاوه بر آژانس امنيت ملي آمريکا که بطور غيرعلني مکالمات شهروندان اين کشور را شنود مي کند پليس اين کشور نيز به بهانه جلوگيري از جرائم و مقابله با اقدامات تروريستي مکالمات شهروندان را با تلفن هاي همراه شنود مي‌کند. پليس آمريکا با بکارگيري برج‌هاي مخابراتي و همچنين تجهيزاتي موسوم به "استينگراي" مکالمات تلفن همراه شهروندان اين کشور را شنود مي‌کند. 

براساس اين گزارش، يک چهارم از افسران بخش انتظامي در آمريکا از تاکتيک‌هاي جمع آوري اطلاعات شهروندان از طريق شنود مکالمات تلفن همراه آنها استفاده مي‌کنند و حداقل بيست و پنج مرکز پليس در آمريکا به فن آوري موسوم به استينگراي مجهز هستند. اين فن آوري مانند يک مانند يک برج مخابراتي اطلاعات موجود در مکالمات کاربران تلفن هاي همراه را جمع آوري مي‌کند. 

نيروهاي پليس با بکارگيري اين تجهيزات و فن آوري ها مي توانند بطور همزمان مکالمات هزاران شهروند را با تلفن هاي همراه شنود کنند. بسياري از شهروندان آمريکايي که مکالمات تلفني آنها توسط نيروهاي پليس شنود مي شود ممکن است به هيچ وجه در فهرست افراد تحت تعقيب پليس قرار نداشته باشند. نيروهاي پليس آمريکا با بکارگيري اين تجهيزات و فن آوري‌ها و با استفاده از برج‌هاي مخابراتي مي‌توانند هويت کاربران تلفن هاي همراه و محل استقرار آنها را شناسايي کنند.

حداقل بيست و پنج مرکز پليس در آمريکا به تجهيزات موسوم به استينگراي مجهز هستند و هزينه خريد هر کدام از اين تجهيزات هم حدود چهارصد هزار دلار است. اين تجهيزات مانند يک برج مخابراتي متحرک عمل مي کند و با نصب بر روي خودرو به نيروهاي پليس اين امکان را مي‌دهد که آن را به هر منطقه‌اي که مي‌خواهند منتقل کنند. مراکز پليس آمريکا در چارچوب مبارزه با تروريسم اين تجهيزات شنود را خريداري مي‌کنند. پليس آمريکا مدعي است با بکارگيري اين فن آوري و تجهيزات مي تواند با جرائم مقابله و افراد تحت تعقيب را شناسايي کند و کودکان ربوده شده را بيابد و طرح‌هاي تروريستي را را خنثي کند.

سازمان‌هايي مانند اتحاديه آزادي‌هاي مدني آمريکا و مرکز اطلاعات خصوصي الکترونيکي اين کشور اعلام کرده‌اند اقدام پليس اين کشور مبني بر بکارگيري اين تجهيزات به معناي نقض حريم خصوصي شهروندان است. اين فن آوري به نيروهاي پليس آمريکا اجازه مي‌دهد که بدون مجوز دادگاه اطلاعات شخصي افراد را جمع آوري کنند و وارد حريم خصوصي آنها شوند.

بسياري از افراد نمي‌دانند که تلفن‌هاي همراه ابزار بسيار دقيقي براي تعيين محل استقرار آنها هستند. تلفن هاي همراه حتي زماني که خاموش هستند باز هم برج‌هاي مخابراتي با دريافت اطلاعاتي مي‌توانند محل استقرار کاربر آن را تعيين کنند.

تجهيزات استينگراي که در ابتدا با هدف بکارگيري در ماموريت هاي نظامي و جاسوسي طراحي شده بود اکنون به شکل گسترده اي توسط پليس آمريکا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مدل جديد اين تجهيزات هم بنام "هيل استورم" روانه بازار شده است که از توانايي‌هاي قابل توجهي براي جمع آوري اطلاعات کاربران تلفن‌هاي همراه برخوردار است. طراح و سازنده اين تجهيزات شرکتي بنام هريس کورپ است. يکي از شروط شرکت مذکور براي فروش تجهيزات استينگراي اين است که خريداران حق ندارند هيچ اطلاعاتي را درباره اين فن آوري منتشر کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار