ديلي تلگراف فاش کرد:

90 درصد مسیر توافق بر سر متن "قانون تحريم‌هاي جديد علیه ایران" در کنگره آمریکا طی شد

دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا باهدف جلوگيري از وارد شدن آسيب و لطمه به پيمان ژنو تلاش مي‌کند از برقراري تحريم‌هاي جديد کنگره بر ضد ايران ممانعت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگليسي ديلي تلگراف با اشاره به اين مطلب  در مقاله اي به قلم «پيتر فاستر» نوشت:  دولت باراک اوباما،  به تلاش هاي خود براي جلوگيري از ارائه قانون جديد تحريم هاي ايران در کنگره افزوده و کاخ سفيد هشدار داده است اين تحريم‌ها به تلاش ها براي رسيدن به يک توافق جامع با ايران لطمه خواهد زد.

با اين حال، با توجه به اين که مذاکرات هسته اي در سطح کارشناسي قرار است روز دوشنبه در وين آغاز شود، مشاوران ارشد سنا گفتند گروهي از سناتورهاي دموکرات و جمهوري خواه آمريکايي نود درصد از مسير توافق بر سر متن قانون تحريم‌هاي جديد را طي کرده اند.

کنگره بر اساس برنامه اي که در اواخر هفته مورد بحث قرار گرفت، براي حصول توافق با تهران شش ماه به کاخ سفيد وقت مي دهد و اگر  دو طرف به اين توافق نزديک شدند اين زمان به مدت دو ماه قابل تمديد است.

شکست در مذاکرات موجب اعمال تحريم‌هاي سخت در بخش نفتي، طلا و بخش‌هاي تجاري ديگر اين کشور پس از انقضاي اين مدت 240 روزه خواهد شد.

کاخ سفيد به روشني گفته است هر قانوني در اين زمينه حتي اگر به مذاکرات، هشت ماه فرصت داده شود، مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

جان کري، وزير امور خارجه آمريکا و وندي شرمن، معاون وي اين هفته قرار است در آخرين تلاش براي توقف اين اقدام در مقابل کميته هاي سنا و مجلس نمايندگان صحبت کنند.

طرفداران اين قانون معتقدند برخي از اقدامات کنگره ضروري است.

منابع ديپلمات در واشنگتن گفتند در خصوص  اين که در مدت شش ماه بتوان با تهران به توافق رسيد هنوز خوشبين هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی
۲۰:۵۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
بین کنگره و دولت آمریکا تبانی هست. اینها تأتر بازی می کنند.. همان چماق و هویج معروف.
Iran (Islamic Republic of)
جعفرپور
۱۷:۱۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
35ساله تحریم پشت سر تحریم شدیم
هربار به بهانه ای هر بار به دلایل واهی و پوچ
خیلی سختی و مشکلات کشیدیم اما جلوی افراد آدمکشو قلدر دنیا سرخم نکریدم و نخواهیم کرد
آخرین اخبار