تجّار آمریکایی در جستجوي فرصت‌هاي تجاري در ایران

روزنامه واشنگتن تايمز نوشت: در حالي که دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا قصد دارد بخشي از تحريم‌هاي خود را عليه ايران لغو کند، برخي شرکت‌هاي آمريکايي به رغم هشدار افراد بدبين درباره تداوم محيط بي ثبات اقتصادي در ايران در جستجوي فرصت هاي تجاري احتمالي در اين کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمريکايي واشنگتن تايمز در مقاله‌اي به قلم «تيم ديواني» نوشت: اتاق بازرگاني ايران-آمريکا در گزارشي اعلام کرد اکنون ايراني‌ها آماده پذیرش سرمایه‌گذاری‌ها هستند.

حسن روحاني رئيس جمهور ايران روز يکشنبه در سخنراني در صحن علني مجلس شوراي اسلامي ايران که به صورت مستقيم از تلويزيون دولتي ايران پخش مي شد گفت کاهش تحريم ها به تقويت اقتصاد ايران کمک مي‌کند.

دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا برآورد کرده است در حالي که مذاکره کنندگان در تلاش براي دستيابي به   توافقنامه بلندمدت هستند، هفت ميليارد دلار در شش ماه آينده به اقتصاد ايران تزريق مي شود.

روحاني در سخنراني اش گفت:« فعاليت هاي اقتصادي از بازار طلا، ارز و ملک به سوي بازار بورس نقل مکان کرده است.»

بعد از انتشار اخباري مبني بر اينکه برخي تحريم ها به صورت موقت و به مدت شش ماه لغو مي شود، شرکت هاي آمريکايي در برقراري تماس و نزديک شدن به ايران تعلل نکردند.

موسس اتاق بازرگاني ايران-آمريکا  گفت شرکت‌هاي فورد، جنرال موتورز، کرايسلر، بوئينگ، شورون و اکسون موبيل از شرکت‌هايي هستند که با ديپلمات‌هاي ايراني در واشنگتن درباره احتمال فروش در اين کشور تماس برقرار کردند.

وی گفت: «شرکت‌هاي آمريکايي همچون عقاب در کمين نشسته‌اند. آنها به معامله با ايران عادت دارند و اکنون مي خواهند به اين کشور بازگردند.»

اما بدبين‌ها درباره حضور در بازار تجاري ايران حتي اگر تحريم ها لغو شود، هشدار داده اند.

ميلر که اتاق بازرگاني ايران را بعد از نشست با روحاني در سفرش به نيويورک به منظور شرکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد داير کرد گفت:« همه مطالبي که تاکيد دارد ايران نوعي بمب است اعتبار ندارند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار