پکن امروز جمعه از نلسون ماندلا به عنوان «‌ دوست وفادار ملت چین» تجلیل کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین نلسون ماندلا را به عنوان « دولتمردی مشهور در سراسر جهان مورد احترام قرار داد که موجب شد آفریقای جنوبی بار دیگر متولد شود.»

رئیس جمهوری چین در پیام تسلیتی خطاب به ژاکوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نوشت: «‌ مردم چین حمایت قابل توجه ماندلا را از مناسبات چین و آفریقای جنوبی و همچنین آرمان بشری از یاد نخواهند برد.»

شی جینپینگ در این پیام افزود قهرمان مبارزه با آپارتاید دو بار به چین سفر کرد و « بانی فعال همکاری دوستانه بین پکن و پرتوریا به شمار می رفت.»

وزارت امور خارجه چین نیز با صدور بیانیه ای به همین مناسبت اعلام کرد ماندلا از اثر بخشی انسانها در سراسر جهان به خوبی آگاه بود.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است قهرمان مبارزه با آپارتاید به نوعی بنیانگذار مشارکتی تاریخی برای برقراری و توسعه مناسبات بین چین و آفریقای جنوبی به شمار می رفت.

درگذشت نلسون ماندلا امروز جمعه یکی از موضوعات شبکه های اجتماعی چین بود که با بیشترین اظهارنظرهای کاربران مواجه شد.

یک کاربر اینترنتی با ابراز تاسف از درگذشت ماندلا نوشت : « مردی بزرگ دیگر در بین ما نیست. مبارزه ماندلا برای صلح و آشتی و جلوگیری از انتقام جویی بین گروههای مختلف نژادی و تعهد انعطاف ناپذیرش در عدم توسل به خشونت به رغم نابرابریها موجب شد به چنین جایگاهی دست یابد.»

انتهای پیام/
برچسب ها: چین ، پکن ، ماندلا ، تسلیت ، china ، mandela
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار