به گفته کارشناسان، درآمد قشر متوسط جامعه آمریکا به علت تغییرات عمیقی که در اقتصاد این کشور به وجود آمده، کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، جمعیت طبقه متوسط آمریکا به سبب قدرت خرید بالا و مالکیت منازل مسکونی و خرید خودرو و داشتن درآمد منظم برای پرداخت هزینه‌های آموزش و بهداشت و پس‌انداز، ستون اقتصادی این کشور محسوب می‌شوند.

اما به گفته کارشناسان درآمد این طبقه از اجتماع آمریکا به علت تغییرات عمیقی که در اقتصاد این کشور به وجود آمده، کاهش یافته است.

"جری نیکوزبرگ"، کارشناس آمریکایی می‌گوید اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی وارد عصر جدیدی شده‌اند.

اکثر جمعیت قشر متوسط آمریکا در صنایع سنتی کار می‌کرده‌اند و این امر مستلزم داشتن مهارت‌های فنی و مکانیکی بود، اما صنایع آینده بر ربوت‌ها اتکا دارد و مستلزم داشتن دانش‌های مختلف است. این تغییر اکنون در آمریکا در حال روی دادن است.

بر اساس این گزارش، تغییرات جدید موجب افزایش بیکاری در آمریکا شده است، زیرا شهروندان قشر متوسط شغل‌های سنتی‌شان را از دست داده‌اند.

در ایالت "کالیفرنیا" طی سال گذشته 70 هزار خانوار از قشر متوسط خارج شده‌اند و در دیگر ایالت‌های آمریکا طی 10 سال گذشته 10 درصد از این قشر کاسته شده که بیانگر ادامه روند کاهش جمعیت قشر متوسط است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قشر ، متوسط ، فقر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار