با فرا رسیدن زمان خریدهای آخر سال، به علت افزایش هزینه‌ها، قدرت خرید آمریکایی‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، از زمان رکود اقتصادی در آمریکا، درآمد مردم این کشور رو به کاهش بوده و تورم افزایش یافته است؛ به این معنا که این روزها مردم پول کمتری در جیب خود دارند.

بر این اساس، اقتصاد آمریکا تا حد زیادی وابسته به خرید مردم است و اگر قدرت خرید مردم پایین باشد و مردم کم‌تر خرید کنند به کل اقتصاد لطمه وارد می‌شود.

با فرا رسیدن زمان خریدهای آخر سال، قدرت خرید آمریکایی‌ها کاهش چشمگیری داشته است به علت کاهش قدرت خرید مردم در آمریکا و افزایش هزینه‌ها بسیاری ترجیح می‌دهند برای این که در خریدهای آخر سال دست خالی به خانه نروند اجناس ارزان قیمت بخرند.

یک شهروند آمریکایی گفت: بسیاری از مردم بیکار شده‌ و به علت ناتوانی در پرداخت اقساط وام و بدهکاری، خانه خود را نیز از دست داده‌اند.

"کاترین رویتشلین"، تحلیلگر موسسه "دموس" گفت: یک خانواده معمولی باید پول اندکی را که درمی‌آورد برای گذران زندگی روزانه خود خرج کند و این پول چرخ اقتصاد را می چرخاند.

اما این روزها درآمد خانواده‌ها کم‌تر شده است و با وجود این که آن‌ها هر چه درمی‌آورند خرج می‌کنند، در مقایسه با گذشته بسیار کم‌تر شده و این برای حفظ رشد اقتصادی آمریکا کافی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خرید ، کاهش ، هزینه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار