عضو خبرگان رهبری گفت: دانشگاه در علوم انسانی باید حساب خود را از غرب جداکند، چراکه ما چوب اشتباهاتمان را در علوم انسانی می‌خوریم و در فرهنگ غرب هم چیزی به نام کرامت انسانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله محی الدین حائری شیرازی قبل از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدی قاضی خرم آبادی، بنیانگذار و رئیس فقید دانشگاه قم که در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه علوم انسانی در دانشگاه ها پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های انسان‌ساز اسلام تاکید کرد: انسان جایگاه خاصی در نزد خدای متعال دارد و باید انسان خود را در حد توان بشناسد تا بداند که وظیفه اش در این دنیا چیست و به کجا خواهد رفت.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: مسلمان حقیقی کسی است که هرجا آبروی اسلام در خطر بود خودش را برای اسلام سپر قرار دهد تا اسلام سالم بماند، نه این که برای محفوظ ماندن خود، اسلام را فدای امیال و خواسته هایش کند.

در عاشورا دعوت به سوی انسانیت بود

آیت الله حائری شیرازی افزود: این همه مصیبت و سختی‌هایی که امام حسین(ع) متحمل شدند، برای کرامت انسانی و اسلامی بود و می‌توان به جرأت گفت که در عاشورا دعوت به سوی انسانیت بود.

عضو خبرگان رهبری خطاب به دانشگاهیان گفت: شما که در دانشگاه هستید، باید در علوم انسانی حساب خودتان را از غرب جداکنید، چرا که ما چوب اشتباهاتمان را در علوم انسانی می‌خوریم و در فرهنگ غرب به چیزی به نام کرامت انسانی وجود ندارد.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای وابسته کردن دانشگاه‌ها به غرب گفت: امروز چاره ای نداریم جز اینکه در همه زمینه ها روی پای خودمان بایستیم؛ چرا که دشمنان از اول تلاششان این بوده که در همه زمینه ها از جمله علوم انسانی، ما را به دنیای غرب و فرهنگ پوشالی آن وابسته کنند، دانشگاهیان می‌توانند در خنثی کردن نقشه‌های شوم آنان نقش مهمی داشته باشند.

مرحوم آیت الله قاضی شخصیتی کم نظیر، اثرگذار و خدوم بود

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این مراسم که با حضور جمع زیادی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام شاهرخی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم، به تبیین جایگاه علمی آن مرحوم پرداخت.

وی برگزاری این گونه مراسم را مصداق ترویج معروف دانست و گفت: مرحوم آیت الله قاضی خرم آبادی یک شخصیت کم نظیر، اثرگذار و خدوم بود و بسیار شایسته است که این گونه شخصیت‌ها به جامعه معرفی شود تا نسل جوان از ویژگی‌ها و خصلت‌های آنان استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم یادآور شد: دانشگاه قم با همه افتخاراتش از یادگارهای آیت الله قاضی است که باید همه ما ویژگی های آن مرحوم را سرلوحه کارخود قرار دهیم./س

برچسب ها: قم ، دانشگاه ، علوم ، انسانی ، حساب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.