وزيران دفاع آمريکا و مصر تلفني گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز شنبه با ژنرال عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود تلفنی گفتگو کرد.

چاک هیگل در این گفتگوی تلفنی، نگرانی آمریکا را در مورد قانون جدید مصر که حق تظاهرات در این کشور را محدود کرده و منجر به بازداشت و محکومیت گروهی از دختران جوان و فعالان سیاسی شده است ، ابراز کرد.

دولت موقت مصر که از سوی ارتش حمایت می شود ، هفته گذشته این قانون که برگزاری هر گونه تظاهرات بدون دریافت مجوز قبلی از پلیس را ممنوع می کند ، به تصویب رساند. تصویب این قانون اعتراض های گسترده سازمان های غیردولتی دفاع از حقوق بشر را برانگیخته است.

از زمان تصویب این قانون ، پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان طرفدار محمد مرسی ، رئیس جمهور مخلوع مصر ، از گاز اشک آور و اسلحه های آب پاش استفاده می کند. براساس قانون جدید برخی از فعالان سیاسی نیز محاکمه شدند.

احمد ماهر ، یکی از شخصیت های « انقلاب نیل » که به سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر در اوایل سال 2011 انجامید ، روز شنبه تحویل مقامات قضایی این کشور شد. این در حالی است که حکم بازداشت وی به جرم نقض محدودیت های اعمال شده درخصوص برگزاری تظاهرات ، صادر شده بود.

پنجشنبه گذشته نیز بیست و یک تظاهرکننده زن به علت شرکت در تجمع طرفداران مرسی که به خشونت انجامید ، محاکمه و به مجازات تا 11 سال حبس محکوم شدند. هفت تن از این زنان زیر 18 ساله بودند و جوانترین آنها 15 ساله بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار