سفير روسيه در سازمان ملل متحد گفت برنامه غني‌سازي ايران متوقف نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ ويتالي چورکين در گفتگو با کريستين امانپور مجري اين شبکه تلويزيوني به پرسش هاي مربوط به ايران پاسخ داد.

مجري گفت: ايران ، آمريکا و قدرت هاي بزرگ جهاني يک اينچ به توافقنامه دائمي و صلح‌آميز هسته‌اي نزديک شدند. 

در ادامه بخش هايي از گفتگو با جوانان ايراني ها به منظور منعکس کردن نظرات آنها درباره توافق هسته اي،  پخش شد.

در ادامه مجري سي ان ان گفت: البته که آنها خشنود هستند. اما همه خشنود نيستند.  بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل از اين توافقنامه به عنوان اشتباه تاريخي انتقاد کرد که اين امر وي را در مسير برخورد ديپلماتيک با نزديک‌ترين و قدرتمند ترين همپيمانش قرار داده است. باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي متقاعد کردن او و نيز اعضاي کنگره آمريکا با کار سختي روبرو است .من اين موضوع را با ويتالي چورکين سفير روسيه در آمريکا مطرح کردم چون مسکو که حامي قوي ديپلماسي بوده است اين تلاش براي حل کردن موضوع هسته اي ايران را مورد حمايت قرارداد.

مجري گفت: همانطور که مي بينيد اين توافقنامه باعث مخالفت هاي بسيار در اسرائيل و بخش هايي از دنياي عرب و کنگره ي آمريکا شده است. شما درباره اعتماد خود به اين توافقنامه و راستي آزمايي چه مي گوئيد؟ آيا اين حس در شما وجود دارد؟

ويتالي چورکين گفت:بله ما چنين حسي داريم علت اين است که اين توافق يک توافق مربوط به قلمرو سرزميني نيست اين توافق چيزي است که شامل گام هاي مهم از طرف ايران و جامعه بين المللي مي‌شود. برنامه هسته اي ايران و برنامه غني‌سازي آن اساسا متوقف نخواهد شد و پيشرفت هم نمي‌کند. تدابير جديد راستي آزمايي درحال مستقر شدن است. کميسيون مشترک بين شش قدرت و ايران درحال شکل گيري است که شامل  آژانس بين المللي انرژي اتمي و بازرسان آن مي شود. پس اين توافقنامه که منتشر شد بسيار دقيق و جدي است. اين توافق دستاوردي بزرگ براي شش قدرت و براي ايران است.

سفير روسيه در سازمان ملل متحد گفت: البته به اعتقاد ما فرصت خوبي براي ايران وجود دارد.به نظر من اسرائيلي ها و ديگر نيروهاي مردد بايد به همه فرصت بدهند تا توافق به پيش برود. ما اکنون در مقطع مهمي قرار داريم. ما بسيار خشنوديم که درحال فاصله گرفتن از  منطق تقابل و بکارگيري زور نظامي براي گفتگو هستيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار