فعال آمریکایی تصریح کرد : آمریکا برای رسیدن به منافعش اندیشه حضور بلندمدت در افغانستان را در سر می پروراند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ رندی شورت رئیس موسسه غیردولتی کرامت انسانی و حقوق بشر در واشنگتن در گفتگو با این شبکه گفت:« مردم افغانستان با حضور نظامیان خارجی در کشورشان مخالف هستند. کار به جایی رسیده است که حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان نیز همین مواضع را اتخاذ کرده است. مخالفتهای او با انعقاد پیمان نظامی و امنیتی با آمریکا موید همین رویکرد است. کرزای از حملات شبانه نظامیان آمریکایی به خانه های افغانها و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انتقاد می کند که سبب کشته شدن شمار قابل توجهی از افغانها شده است.

نظامیان آمریکایی به شماری از زنان افغان هتک حرمت کرده اند. نظامیان آمریکایی به شکنجه افغانها مبادرت می کنند. آمریکا هیچ احترامی برای افغانستان و مردم این کشور قائل نیست.

باوجود این، آمریکا حاضر نیست به حضور نظامی خود در افغانستان پایان بدهد. آمریکا می خواهد حضور بلندمدتی در این کشور داشته باشد. آمریکا با حضور در منطقه به دنبال حفظ منافع خودش است. در مدت حضور آمریکا در افغانستان ، میزان کشت مواد مخدر در این کشور چهل برابر شده است. آمریکا می خواهد به بهره برداری هایش از این صنعت در افغانستان ادامه بدهد. عقد قراردادهای مختلف عمرانی نیز برای شرکتهای بزرگ آمریکایی بسیار سود دارد. آمریکا می خواهد با حضورش در منطقه، بر مسیر نفتی در منطقه نیز کنترل داشته باشد. آمریکا منافع مختلفی را در این منطقه دنبال می کند.»

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار