رشد اسلام هراسی در فرانسه سبب شده است حتی نظامی قضایی فرانسه نیز سیاسی زده شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ دادگاه عالی فرانسه در گذشته حکم داده بود اخراج یک زن محجبه از سر کارش به علت داشتن حجب مصداق آشکار تبعیض مذهبی و دینی است اما اخیرا دادستان کل فرانسه از دادگاه استیناف خواسته است در این حکم تجدید نظر کند. کارشناسان حقوقی معتقدند این کار مداخله ای آشکار و بی سابقه در کار دادگاه است و متاسفانه دادگاه نیز با آن مخالفتی نکرده است. در واقع این اتفاق تحت تاثیر مستقیم پدیده اسلام هراسی در فرانسه است که هر روز گسترده تر می شود. هم اکنون اسلام هراسی به ابزاری در مبارزات سیاسی نامزدها و نقطه اشتراک همه احزاب از طیفهای مختلف سیاسی تبدیل شده است.
ریچارد مالکا وکیل زن محجبه گفت متاسفانه بر خلاف ادعای مقامات مبنی بر اینکه نظام حاکم در فرانسه سکولار است می بینیم در این کشور تبعیض مذهبی وجود دارد.
ناتالیا بالئاتو مدیر مهد کودکی که این زن محجبه در آنجا کار می کرد گفت به نظر من این تصمیم مصداق اسلام هراسی است و باعث تاسف بسیار است.
با گسترش قوانین ضد مسلمانان در فرانسه که با ممنوعیت پوشیدن روبنده شروع شده است، بسیاری از مسلمانان این کشور نگران هستند زمانی فرا برسد به کل پوشش ساده حجاب نیز ممنوع شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار