معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان هاي شهرداري اصفهان گفت: از ۲۹ آبانماه امسال پرواز مستقيم اصفهان به استانبول به هفته اي 4 روز افزايش يافت .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مهدي جمالي نژاد در جلسه هم انديشي مديران شهري اصفهان و فعالان گردشگري تركيه با بيان اينکه دو شهر استانبول و اصفهان شاخصه هاي مشتركي از جنبه هاي مختلف دارند،افزود: با توجه به مشابهت هاي تاريخي و باستاني اصفهان و استانبول مي توان بستري براي جذب گردشگر در حوزه هاي مختلف گردشگر فرهنگي، تفريحي، گردشگر مسلمان و گردشگري ورزشي ايجاد كرد.

وی تنها تفاوت اين دو شهر را موفقيت استانبول در جذب گردشگر دانست و خاطرنشان كرد: در سفر رييس جمهور تركيه در سال ۸۹ به اصفهان در بازديد از مفاخر فرهنگي، تاريخي و گردشگري اصفهان دستور دادند زمينه حضور هواپيمايي تركيه و پرواز مستقيم به اصفهان و بالعکس فراهم شود.

معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان هاي شهرداري اصفهان با بيان اينكه در ديماه ۹۱ پرواز مستقيم اصفهان به تركيه و بالعكس صورت گرفت و در اين مدت به صورت هفته اي دو روز انجام مي شد، اظهار داشت: با توجه به استقبال گردشگران، بازرگانان و صاحبان مشاغل دو شهر از ۲۹ آبانماه امسال اين پرواز به هفته اي ۴ روز افزايش يافت.

جمالي ن‍ژاد با اشاره به اينكه اين اقدام در جذب گردشگران ورودي به شهر اصفهان به طور حتم نقش خواهد داشت، ادامه داد: فعاليت هاي زيربنايي مشتركي براي جذب گردشگر بين دو شهر اصفهان و استانبول در حال برنامه ريزي است.

معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان هاي شهرداري اصفهان تاكيد كرد: دروازه ورود گردشگرهاي اروپايي به آسيا، شهر استانبول است و خود اين ارتباط دوسويه با تركيه ، ورود گردشگرهاي اروپايي را به كشور و اصفهان افزايش مي دهد./ب

برچسب ها: اصفهان ، پرواز ، استانبول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.