پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم استفان لندمان به جنايات جنگي اسرائيل عليه کودکان فلسطيني می‌پردازد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم استفان لندمان با عنوان " جنايات جنگي اسرائيل عليه کودکان فلسطيني" مي‌نويسد:

اسرائيل يکي از ناقضان هميشگي و البته يکي از بدترين ناقضان حقوق بشر در جهان است چرا که جنگ آن عليه کودکان فلسطيني به تنهايي بيانگر چنين موضوعي است.

آمارها نشان مي‌دهد ساليانه بيش از 700 کودک دستگير مي‌شوند که اتهام بيشتر آنها  پرتاب سنگ است. کودکاني که سن برخي از آنها به سختي به پنج سال مي رسد، تهديد مي شوند و آنها آن قدر کوچک هستند که دليل دستگير شدنشان را متوجه نمي‌شوند.

در سال 1991 اسرائيل کنوانسيون 1989 سازمان ملل متحد را درباره حقوق کودکان تصويب کرد اما اين موضوع ظاهرا چندان اهميتي ندارد چرا که مفاد آن به روشني نقض مي شود.

در بند سوم اين کنوانسيون آمده است : هيچ کودکي نبايد هدف شکنجه يا ديگر اقدامات بي‌رحمانه و غيرانساني يا مجازات قرار گيرد. هيچ کودکي نبايد به طور نامشروع يا خودسرانه از آزادي‌هاي خود محروم شود. بازداشت يا زنداني کردن کودکان بايد بر مطابقت کامل قانون و تنها به عنوان آخرين راه ممکن و براي مدت زمان کوتاه صورت گيرد.

با هر کودک بايد با انسانيت و محترم شمردن جايگاه ذاتي انساني وي رفتار شود. هر کودکي که از آزادي خود محروم مي شود بايد حق دسترسي به کمک هاي مناسب و قانوني داشته باشد.

در اصل يک بيانيه 1959 حقوق کودکان سازمان ملل متحد آمده است : همه کودکان  صرف نظر از نژاد ، رنگ ، جنس ، زبان ، مذهب يا جايگاه ملي يا اجتماعي خود مستحق دستيابي به حقوق اساسي مدني و انساني هستند.  

اما اسرائيل به رغم چنين کنوانسيوني با کودکان همانند بزرگسالان رفتار مي کنند و با حملات شبانه به خانه‌ها ، کودکان را چشم بسته مي‌برند و آنها را هدف ضرب و شتم قرار مي‌دهند.

در بازداشتگاه ها نيز از اين کودکان با خشونت بازجويي مي شود و آنها روزها امکان دسترسي به اعضاي خانواده خود را ندارد. اين کودکان تهديد مي شوند ، هدف ضرب و شتم قرار مي‌گيرند ، از آب و غذا حتي خواب براي دوره هاي متمادي محروم مي‌شوند.

اعتراف به اجبار از اين کودکان گرفته مي شود. آنها به امضاي اعترافات حتي بدون اطلاع از معناي آن مجبور مي‌شوند. بسياري از اين کودکان دچار زخم‌هاي رواني مي‌گردند و صدها شکايت تاکنون در اين خصوص ارائه شده که البته نتيجه اي نداشته است.

اسرائيل تنها رژيم است که کودکان را  در دادگاه‌هاي نظامي محاکمه مي کند. فلسطينيان از چنين حقوقي همانند يهوديان برخوردار نيستند و اين خود تبعيضي آشکار است. 

بر اساس قوانين بين المللي ، بزرگسالي از سن 18 سالگي آغاز مي شود . اسرائيل سن 16 سال به بالا را بزرگسال در نظر مي‌گيرد. بر اساس قانون ارتش اسرائيل براي پرتاب سنگ 20 سال زندان در نظر گرفته شده است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير و ديگر مقامات اسرائيل ، انتقادات از نقض حقوق بشر را " پيش داوري هاي ضد اسرائيلي " مي‌دانند. با اين حال کودکان فلسطيني برخي از بدترين سوء رفتارها را تحمل مي کنند.

از زمان آغاز انتفاضه دوم در سپتامبر سال 2000، اسرائيل بيش از نه هزار کودک فلسطيني را دستگير کرده است. اقرارهاي اجباري اغلب براي تحت فشار قرار دادن وکلاي مدافع و پذيرش پيشنهاد معامله مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اسرائيل در اين ميان سود زيادي کسب مي‌کند چرا که چنين معاملاتي قيمت بالايي دارد و  البته معاملات جمعي پرسودتر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار