یک روانشناس مسائل اجتماعی عنوان کرد: ازدواج موفق براساس شناخت روحیات و خصوصیات مشترک، امید به زندگی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، جاوید ثمودی با اشاره به ویژگی های ازدواج موفق گفت: باید برای ازدواج موفق بر وجوه مشترک تاکید کنیم تا امید و نشاط بیشتری در طول زندگی کسب کنیم.

وی اصلی ترین راه برای رسیدن به ازدواج موفق، شناخت متقابل از روحیات و ویژگی های یکدیگر دانست و تاکید کرد: قبل از ازدواج باید طرفین به ارزیابی صحیح و درستی از روحیات یکدیگر دست پیدا کنند و ببینند که چقدر با یکدیگر همسطح و همفکر هستند تا بتوانند در یک مسیر و اهداف مشترک حرکت کنند.

ثمودی با تاکید براینکه آگاهی و شناخت کامل از یکدیگر موجب می شود در ازدواج شاهد یک نوع هم افزایی و انرژی مضاعف برای پیمودن راه موفقیت با یکدیگر باشیم، افزود: اگر در طول زندگی به دلیل عدم شناخت، اهداف مشترکی نداشته باشیم هر کس برای رسیدن به اهداف خود برای دیگری مانع و سد ایجاد می کند.

دکتر ثمودی اذعان داشت:متاسفانه در بسیاری از ازدواج ها به جای دست یافتن به چنین شناختی، با احساس های زودگر اقدام به تصمیم گیری می نمایند از این رو به تصویر جامعی از شناخت یکدیگر دست پیدا نمی کنند و مسیر حرکت در زندگی متمایز می شود و ازدواج موفقی را به وجود نمی آورد.

وی درباره مهم ترین آسیب های ازدواج برگرفته از احساس های زودتر بدون هیچ گونه شناختی بیان داشت:ازدواج های ناموفق موجب افسردگی و دلسردی می شود زیرا تنها بودن در کنار افراد دارای قوه تجزیه و تحلیل و اهداف مشترک می توان به دلگرمی دست یافت و زندگی در کنار افراد بدون این اهداف امید به زندگی را کاهش می دهد.

این روان شناس در خصوص اهمیت ازدواج های موفق در افزایش امیدواری در زندگی گفت:ازدواج های موفق با در اختیار داشتن شریک زندگی مناسب انسان را به زندگی و آینده امیدوار می کند و بر همین اساس زوج های موفق هرگز در شرایط بحران یکدیگر را تنها نمی گذارند زیرا بر اساس شناخت و آگاهی، به عشق در زندگی دست یافته اند./س

برچسب ها: قم ، ازدواج ، موفق ، شناخت ، امید ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.