تلويزيون دولتي ژاپن اعلام کرد لابي طرفدار رژیم صهیونیستی به دنبال مختل کردن توافق‌نامه هسته‌اي ژنو است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان اچ کي، اعضاي کنگره آمريکا درباره توافق‌نامه چشمگيري ابراز بدبيني کرده‌اند که در خصوص برنامه هسته‌اي ايران در ژنو حاصل شده است. در شش ماه آينده تحريمهاي جديدي عليه ايران اعمال نخواهد شد و برخي از تحريمهاي تجاري ايران برداشته خواهد شد. اما شماري از اعضاي کنگره آمريکا از اين توافق ناراضي هستند. سناتور ساکسي چامبليس عضو جمهوري خواه سناي آمريکا و از اعضاي ارشد کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا درباره قبول کردن سخنان مقامات ايران هشدار داد و گفت به نظر او، اين توافق‌نامه نمي‌تواند اقدامي براي جلوگيري از حرکت ايران در مسير دستيابي به تسليحات هسته اي باشد.

لابي طرفدار اسرائيل با رايزني با اعضاي کنگره در تلاش است ، واشنگتن را به سمت اتخاذ سياست تند عليه ايران ترغيب کند. اين درحالي است که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز گذشته در گفتگوي تلفني با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل، با او درباره توافق‌نامه هسته‌اي ژنو به گفتگو پرداخت. اين درحالي است که نتانياهو اين توافق‌نامه را محکوم کرده و آن را اشتباهي تاريخي توصيف کرده است.

اوباما در تماس تلفني با نتانياهو گفت که شش قدرت حاضر در گفتگوهاي هسته‌اي، به دنبال دستيابي به راه حلي وسيع و مسالمت آميز هستند. البته اوباما تاکيد دارد که اسرائيل دلايلي موجهي براي بدبيني به نيات هسته اي ايران دارد.

اوباما قول داده است درباره تلاشها براي رسيدن به توافق جامع هسته‌اي، بلافاصله با نتانياهو مشورت کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسرائیل ، ایران ، لابی ، ژنو ، توافق ، iran ، israel ، geneva
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار