با افزايش اختيارات تعاوني‌هاي توليد روستايي مي‌توان به بازاريابي محصولات روستايي در راستاي پايداري اقتصاد اميدوار بود.

الياس ظهوري کارشناس اقتصاد روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت تعاوني‌هاي توليد در پايداري اقتصاد روستايي گفت: با تقويت تعاوني‌هاي توليدي مي‌توان به بازاريابي محصولات توليد در راستاي پايداري اقتصاد روستايي اميدوار بود.

وي گفت: اين تعاوني‌ها با منابع اندک روستاييان شکل مي‌گيرد به همين منظور حضور مردم محلي در سامان‌دهي تعاوني‌هاي توليد مي‌تواند نشانگر نقش مردم در سامان‌دهي اقتصادي باشد.

اين کارشناس با بيان اينکه تعاوني‌ها يکي از ابزارهاي مهم توسعه اقتصاد روستايي است ادامه داد: تعاوني‌ها براي توسعه اقتصاد روستايي نيازمند آزادي عمل هستند به همين منظور بايد تجديد نظري در اختيارات تعاوني‌ها صورت گيرد و در صورت امکان اختيارات تعاوني‌ها افزايش يابد.

ظهوري تاکيد کرد: تخصيص اعتبارات براي نهاده‌هاي توليد بايد از تعاوني‌هاي توليد در روستاها شروع شود تا با بيان آمار دقيق از ميزان توليد بتوان تفسير درستي از ميزان توليد در روستاها داشت.     

وي اضافه کرد: تعاوني‌هاي توليد در بخش کشاورزي و دامداري در روستاها بايد ساماندهي شود تا بتوان با بيمه کردن محصولات به سرمايه‌گذاري در روستاها اميدوار بود.

ظهور در پايان گفت: در حال حاضر اختيار دهياران در کنترل تعاوني‌ها نياز به تجديد نظر دارد که انجام آن سبب همکاري اين گروه با توليدکنندگان است.  
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار