استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم این استان از صندوق توسعه ملی برای فعال کردن واحدها و طرح های تولیدی بیش از پیش دریافت شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید موسی خادمی در نشست شورای بخش خصوصی و دولت در استان افزود: مشکلات واحدهای تولیدی که نقش اساسی در ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ایفا می کنند باید از طریق نظرات کارشناسی و دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی برطرف شود.
وی از نشست شورای بخش خصوصی و دولت به عنوان یکی از جلسات مهم برای شناسایی مشکلات واحد های تولیدی و راه اندازی طرح های جدید در کهگیلویه و بویراحمد یادکرد و گفت: تصمیماتی که در این شورا گرفته می شود به توسعه بیش از بیش استان کمک خواهد کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مشکلات واحدهای تولیدی راکد در استان ناشی از نبود برنامه ریزی و کار کارشناسی مناسب و نیاز سنجی در هر بخش است.
علی حسن نوروزی آسیب شناسی طرح های تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد را نخستین گام مهم در کهگیلویه و بویراحمد خواند و افزود: باید با استفاده از توان سرمایه گذاران بومی به توسعه استان کمک کرده و با ایجاد مشوق های لازم زمینه را برای جدب سرمایه گذاران غیربومی فراهم کرد.
وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی بلندمدت فعالیت های اقتصادی در استان را شکوفا کرد و در کنار آن با برنامه ریزی های کوتاه مدت مشکلات واحدهای تولیدی،فعالان بخش تولید و مردم را مورد توجه قرار داد.
نوروزی از تشکیل تیم توانمد و باتجربه اقتصادی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: با تقویت این تیم کاری نتیجه جلسات بخش خصوصی و دولت در این استان امیدبخش خواهد بود.
وی بر لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه تولید کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد و گفت: قانون اصل 44 و هدفمندی یارانه ها برای تقویت بخش خصوصی تصویب و اجرا شد که در این استان باید بیش از پیش به این امر توجه شود.
رییس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به همکاری مطلوب بخش خصوصی و دولت برای بهبود وضعیت کسب و کار و تولید اشاره کرد و گفت: باید با برگزاری نشست مشترک مشکلات واحدهای تولیدی راکد در استان برطرف شود.
جبار کیانی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات صندوق توسعه ملی در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نبوده است، افزود: دریافت خدمات از منابع این صندوق نقش مهمی در توسعه استان دارد.
در این نشست مشکلات پنج واحد تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید قارچ، آب معدنی و صنعت از سوی صاحبان آنها مطرح و راهکارهای لازم برای رفع آنها ارایه شد.
در این نشست مقرر شد نیاز های دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف تاحد امکان از طریق تولیدات استان تامین شود./س
برچسب ها: سهم ، صندوق ، توسعه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.