"راجر ایبرت" بازی "جک بلک" در فیلم کمدی "سیاه برنی" را یکی از بهترین بازی‌های سال خواند.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ "جک بلک" متولد 28 آگوست 1969 مرد چاق بامزه ژانرهای کمدی و درام است.نام اصلی‌اش "توماس جیکوب" است. به عنوان موزیسین در ژانرهای راک، هوی‌متال و هارد راک فعالیت داشته است. پدر و مادرش هر دو مهندس هوا-فضا بودند و روی تلسکوپ‌های هابل کار می‌کردند.



وقتی ده ساله بود والدین‌اش از هم جدا شدند. جک با پدرش زندگی می‌کرد و اغلب اوقات به مادرش هم سر می‌زد. در همان کودکی (وقتی 13 ساله بود) در یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی مربوط به یک بازی ویدیویی محصول کمپانی اکتیویژن جلوی دوربین رفت. این آگهی بعداً برنامه‌ی "شوی امشب با کانن او.برایان" هم پخش شد.
والدین‌اش نام‌اش را در یک مدرسه مهندسی خصوصی نوشتند که برای دانش‌‌آموزانی بود کا با سیستم سنتی مدارس در چالش بودند.
بلک بعدها به دانشگاه UCLA رفت اما سال دوم دانشگاه را رها کرد. همین کارش باعث شد پدرش حمایت‌های مالی‌اش از وی را قطع کند.
از دوستان صمیمی تیم رابینز و ویل اسمیت است.
او و فیلیپ سیمور هافمن، شاید بخاطر برخی شباهت‌های ظاهری‌شان، بر سر گرفتن نقش‌های متفاوتی رقیب یکدیگر بوده‌اند و بلک یک بار سیمورهافمن رابه شوخی الهه انتقام‌اش خواند.

مسیر شهرت

در نوجوانی در آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی ظاهر شد؛ چند سال بعد توانست چند نقش در سریال‌های تلویزیونی از جمله آقای نمایش، پرونده‌های ایکس و  زندگی ادامه داردبه دست آورد.
بلک همچنین در پروژه تلویزیونی منظره داغ و جک ظاهر شد که بن استیلر آن را کارگردانی کرده بود.سریالی که هیچ وقت از تلویریون پخش نشد.
اوکم کم وارد سینما شد و در فیلم‌هایی مانند مریخ حمله می کند تیم برتون و راه رفتن مرد مرده به کارگردانی تیم رابینز بازی کرد. درنقش کوتاهی هم در فیلم رومانس واقعی کوینتین تارانتینو ظاهرشد.
اولین فیلم برجسته‌اش وفاداری تمام عیار به کارگردانی استفن فریرزبود. هم فیلم، اثرمهم و قابل توجهی بود وهم نقش بلک به عنوان کارمند وحشی مغازه پخش آثار موسیقی جان کیوزاک پررنگ‌تر و مهم‌تر از نقش‌های قبلی‌اش بود واین فرصت را در اختیار بلک گذاشت تا استعدادهای کمدی‌اش را در این کمدی- درام نشان دهد.
بعد از آن در چند فیلم نه چندان مهم، نقش‌های اصلی را برعهده گرفت تا این‌که ریچارد لینکلیتر؛ کارگردان مستقل سینمای آمریکا به سراغش آمد تا ستاره فیلم مدرسه راک شود. فیلمی که برای اولین بار منتقدان را متوجه وی کرد وتحسین وتمجید زیادی از او کردند. همچنین برای اولین بار نامزد دریافت یک جایزه خیلی مهم شد: جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگرمرد فیلم‌های کمدی و موزیکال.
سال 2005 در یک محصول بزرگ جریان اصلی ظاهر شد: کینگ کنگ پروژه عظیمی که پیتر جکسون کارگردانی‌اش را برعهده داشت و بازسازی همان فیلم کینگ کنگ قدیمی بود.بلک در کنار آدرین برودی، نقش فیلمساز جسور وسمجی را بازی می کرد که می‌خواست کینگ کنگ جلوی دوربین‌اش حضور داشته باشد.بلک نشان داد که اولا کاراکترش به نوعی است که حتی وسط یک درام جدی هم می تواند رگه‌هایی از طنز تزریق کند که فضا را تلطیف می کند ودر عین حال در صحنه‌های جدی و تاثیر برانگیز آخر فیلم هم بازی احساس برانگیزی از خودش نشان داد.
جک بلک در انیمیشن‌ها هم زیاد صدا پیشگی کرده که مشهورترین‌شان در نقش پاندای انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار است.نقشی که خودش خیلی آن را دوست دارد.
جلک بلک در سال 2011 به رسانه‌ها به عنوان یکی از اعضای گروه frat packمعرفی شد.
این گروهی است متشکل از بزخی از کمدین‌ های مرد بسیار مشهور هالیوود که در اکثر کارهایشان باهم همکاری می کنند و همکاری‌هایشان هم خیلی موفق بوده است. اوون ویلسون، بن استیلر، ویل فارل واستیوکارل از دیگر اعضای این گروه هستند.
در فیلم کمدی سیاه برنی ساخته ریچارد لیکلیتر در سال 2011 نقش اصلی فیلم را برعهده داشت. داستان این فیلم مبنی بر زندگی برنی تید، قاتل مشهور است که یک بیوه‌زن ثروتمند را به قتل می رساند. بازی‌اش در این فیلم بسیار مورد تمجید منتقدان قرار گرفت . لهجه درست تگزاسی وی، نقشی که مال خودش کرده بود واستعداد موسیقیایی جک بلک باعث شد منتقدان اورا برنده احتمالی اسکار آن سال بدانند هر چند که حتی نامزد هم نشد.
راجر ایبرت بازی جک بلک را یکی از بهترین بازی‌های سال خواند.
بلک که اورا به نام jb هم می شناسند در حرفه موسیقی هم موفق است. گیتار الکتریک و پرکاشن می‌زند و خواننده اصلی یک گروه‌هارد راک است. یکی از آهنگ‌های گروه‌شان به نام"فلز" در ویدیوی یکی از گیم های مشهور به نام " قهرمان گیتار3: اسطوره راک" استفاده شده است.
دوست دارم فقط در فیلم‌هایی بازی کنم که خودم مشتاق دیدن‌شان هستم.



خصوصیات برجسته
مهم‌ترین خصوصیات جک بلک، بازی روان و شیرین و طنز بامزه اوست که می تواند آن را در هر نقشی با خودش به همراه بیاورد. برای دیدن خصوصیات برجسته بلک کافی ست هرکدام از سکانس‌های مدرسه راک را ببینید. جایی که تحسین‌اش می کنید، دوست‌اش دارید واز خنده هم روده بر می شوید. طنزکه دارد فقط به خاطر شمایل فیزیکی‌اش نیست" هرچند فیزیک‌اش در درآمدن شوخی هایش نقش مهمی دارد" بلکه انگار یک جور طعنه وتندو تیزی بامزه ذاتی در لحن و کلامش هم هست که اثر شوخی‌هایش رابیشتر می کند. معمولاً با لحن وتمپوی آرام شروع به صحبت می کند وبعد یک دفعه سرعت حرف زدنش اوج می گیرد.

فیلم‌های مهم

مدره راک2003 ، کنگ کنگ 2005 وبرنی 2012

پروژه‌های آینده

پاندای کونگ فوکار3 که در مرحله پیش تولید قراردارد. بروکلین را ساخت. این فیلم چنان موفقیتی برای او به ارمغان آورد که موفق شد، برنامه تلویزیونی شوی بن استیلر را در سال 1992 به روی آنتن ببرد. پس از مدتی به دلیل کاهش بینندگانش متوقف شد، اما بن استیلر برای آن موفق به دریافت جایزه امی گردید. پس از آن او با شرکت در برنامه‌های گوناگون به عنوان میهمان، توانست برای ساخت یک فیلم سرمایه مناسب تهیه کند و فیلم گزش واقعیت را با سرمایه شخصی بسازد. مرد کابلی اولین فیلم پر هزینه او بود که آن را کارگردانی و به همراه جیم کری بازی کرد. اما بدون شک بازی بسیار خوب او در فیلم مری یه جوریه در کنار کامرون دیاز و مت دیلون بود که او را به عنوان یک کمدین خوب معرفی کرد. پس از آن او با حضور در فیلم‌های کمدی موفق دیگر از جمله حفظ ایمان، ملاقات با والدین، شبی در موزه و تندر استوایی، جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین کمدین‌های هزاره جدید تثبیت کرد.
 
جایزه‌ها
جوایز کمدی آمریکا: بهترین بازیگر نقش اول برای ملاقات با والدین (2000)؛ نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد برای مری یه جوریه (1999).
بهترین بازیگر نقش کمدی بفتا (2011)؛ بهترین کمدی سال برای تندر استوایی از جشنواره فیلم هالیوود (2008)؛ نامزد جایزه کمدین محبوب برای ماداگاسکار 3 (2012) و نامزد بهترین ستاره کمدی (2010)؛ نامزه بهترین بازیگر کمدی مرد و بهترین همکاری کمدی به همراه اوون ویلسون برای استارسکی و هاچ (2005).
جوایز فیلم ام‌تی‌وی: نامزه بهترین بازیگر کمدی برای شبی در موزه (2006)، بهترین شخصیت منفی برای دوج بال: داستان واقعی یک بازنده (2004)، بهترین بازیگر کمدی برای ملاقات با والدین (2001).

 پروژه‌های آینده

زندگی مخفی والتر میتی در مراحل نهایی تولید قرار دارد و برای اکران در امسال در نظر گرفته شده است. او در این فیلم که خود کارگردانی می‌کند در نقش یک مدیر کم‌رو و ترسوی یک مجله بازی می‌کند. قسمت چهارم از انیمیشن محبوب ماداگاسکار با عنوان پنگوئن‌های ماداگاسکار در حال ساخت است و او دوباره به جای "الکس" شیر دوست‌داشتنی حرف زده است. این فیلم در سال 2015 اکران خواهد شد. زمانی که جوان بودیم درباره زندگی یک فیلمساز عصبانی و پرخاشگر و همسرش است. او در این فیلم با آماندا سیفرید و نائومی واتس همبازی است. در زولاندر 2 او در کنار اوون ویلسون و جونان هیل قرار گرفته است.



منبع:‌مجله دنیای تصویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار