معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: فرش دستباف یکی از مزیت های اقتصادی این استان است.

صدیقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: تقویت فرش دستباف در این استان برای رونق اقتصادی، تولید ثروت و اشتغالزایی ضروری است.
وی گفت: استان مرکزی از دیرباز یکی از قطبهای تولید زیراندازهای سنتی و فرش دستباف بوده به طوریکه فرش ساروق اراک و لیلیان خمین شهرت جهانی دارد.
وی اظهار کرد: هم اینک ماهانه یکهزار و 200 مترفرش دستباف با طرح های شاه عباسی ، افشان بوته میر، ساروق و جیریا در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: هم اینک بیش از 28 هزار نفر به بافت فرش دستباف در استان مرکزی می پردازند که 13 هزار نفرشان به صورت حرفه ای و مستمر در این حرفه اشتغال دارند.
صدیقی خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره فروش فرش دستباف ر استان مرکزی با هدف معرفی مزیت های این هنرصنعت و ایجاد فرصتی مناسب برای بازاریابی محصولات تولیدی در بهمن ماه امسال با عنوان هر فروشگاه یک نمایشگاه به مدت یک ماه در اراک دایر می شود.
وی گفت: فرش دستباف از نظر بهداشتی، فرهنگی و دوام و ماندگاری برتری های متعددی نسبت به فرش ماشینی دارد و برای تشویق و آگاهی مردم ازاین مزیتها، فروشگاه های منتخب و دارای مجوز برای این جشنواره ، محصولات فرش دستباف استان را با قیمت مناسب و تخفیف ویژه به مشتریان ارائه می دهند./س
برچسب ها: فرش ، مزیت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.