با توجه به اینکه جداسازی کنکور دانشگاه آزاد سراسری در سال ۹۳ کاملا مغایر قانون است و دانشگاه آزاد نمی‌تواند خواسته‌ای خلاف قانون را تحقق سازد.

دکتر زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جداسازی "کنکور سراسری" و آزاد در سال۹۳ کاملا مغایرت قانونی دارد و در بررسی‌های انجام شده مشخص گردید "دانشگاه آزاد" تنها برای بهمن ۹۲ می‌تواند کنکور جداگانه‌ای داشته باشد. 

وی گفت: کنکور سراسری و آزاد ۹۳ طبق قانون همزمان و یکپارچه انجام می‌شود و تصمیم گیرنده برای سال‌های آتی نیز کارگروهی متشکل از وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت و درمان، معاونان و رئیس دانشگاه آزاد خواهد بود. 

وی تصریح کرد: این شورا تصمیم گیرنده نهایی در نحوه برگزاری کنکور خواهد بود و "سازمان سنجش" نیز متولی اجرایی آن است لذا هیچ دانشگاه و موسسه‌ای نمی‌تواند درخواستی مغایر با قانون سنجش و پذیرش دانشجو داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۹:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۳
نمیدونم این شانس و از کجا اوردیم که کنکور از سال ۵۸ تا سال ۹۱ مستقل برگزار میشد،اما الان ادغام شده ،تنها شانس بچه ها قبولی در کنکور دانشگاه ازاد بود،که دیگه براشون بشه ارزو،اخه مگه همه بچه ها مثل هم هستن،یکی باهوش و یکی کم هوش،بچه ها راضی هستن شهریه دو برابر بشه.اما کنکور جدا بشه،با این کار تون هزاران دل رو شکستین،امیدوارم خدا ببخشتون،یادتون نره یک دنیای دیگه داریم،خیلی واقعا جالبه یک نفر تصمیم میگیره .یک میلیون داوطلب گیر میکنن تو گل.
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه عرب
۱۰:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
كنكور ازاد و سراسري 93 همزمان برگزار ميشود؟ ثبت نام انها هم يكي بود؟
آخرین اخبار