همزمان با نیمه محرم الحرام دومین همایش سراسری اصحاب الحسین (ع) با حضور شاعران برجسته آئینی کشور در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: قرارگاه فرهنگی ولی امر در مشهد مقدس از دو سال پیش اقدام به اجرا و برگزاری برنامه های ماندگاری با هدف تبیین ابعاد شخصیتی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی اصحاب سید الشهداء به منظور ارایه راهکار عملی از واقعه عاشورا در جامعه کنونی نموده است.

جواد قربان پور با بیان این که مطالعه و شناخت اصحاب سیدالشهداء بهترین پاسخ به نیاز مردم برای داشتن الگوی واقعی از عاشورا است اظهار کرد: گروه فرهنگی اصحاب الحسین (ع) با تهیه و چاپ کتاب اصحاب الحسین (ع) و راه اندازی سایت این مجموعه توانسته اند در فضای مجازی بیش از ده هزار نفر عضو بگیرند و با یک مشارکت جمعی در فضای اینترنتی طرح هایی همانند قرائت همگانی زیارت عاشورا و فراخوان هزار و 300 شاعر آئینی برای مشارکت بیشتر در سایت را اجرایی کنند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری گروه فرهنگی اصحاب الحسین (ع) چهار هزار و 500 جلد کتاب این مجموعه را برای هیأت های شاخص مذهبی سراسر کشور ارسال نموده و همکاری های فرهنگی را با مساجد و هیأت ها آغاز نموده است و قرار است در گام های بعدی این فعالیت ها در سطح دبیرستان ها و انجمن های دانشجویی دانشگاه های کشور ادامه یابد.

عضو فعال دبیرخانه دائمی اصحاب الحسین (ع) گفت: از ابتدای ماه محرم فراخوان شعر اصحاب الحسین برای شاعران کشور ارسال شده است و تا کنون بیش از 400 شعر در خصوص زندگی اصحاب سیدالشهداء به دفتر دبیرخانه ارسال شده است که قرار است قبل از اربعین حسینی توسط داوران برجسته داوری سه نفر از برگزیدگان به کربلا اعزام شوند./س

برچسب ها: همایش ، اصحاب ، الحسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.