بسياري از بيماري هاي عفوني در کودکان مانند اسهال و عفونت هاي ريوي، در موارد زيادي به دليل شروع زودهنگام و قبل از شش ماهگي غذاهاي تکميلي است.

محمدمهدي رضائي منش، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تغذيه با شير مادر از مهمترين نيازهاي کودک در ابتداي زندگي است که به هيچ عنوان نبايد مورد غفلت واقع شود. 

وي با بيان اينکه شش ماهه ابتدايي زندگي مهمترين دوران از نظر تغذيه محسوب مي شود، اظهار داشت: متأسفانه برخي از اقدامات مانند دادن برخي از مواد غذايي در ماه هاي ابتدائي زندگي نوزاد، موجب بروز مشکلات و عوارض قابل توجهي در کودک مي شود. 

رضائي منش تأکيد کرد: بسياري از بيماري هاي عفوني در کودکان مانند اسهال و عفونت هاي ريوي، در موارد زيادي به دليل شروع زودهنگام و قبل از شش ماهگي غذاهاي تکميلي است. 

وي گفت: البته ممکن است پس از شش ماهگي، شير مادر نتواند به تنهايي نيازهاي کودک را فراهم کند که در اين صورت مي توان از غذاهاي کمکي آن هم به صورت تدريجي استفاده کرد. 

رضائي منش افزود: تغذيه کودک در شش ماهه ابتدائي زندگي بسيار مهم است و در صورتيکه در خصوص آن غفلت و کوتاهي شود، جبران عوارض آن بسيار دشوار خواهد بود و ممکن است برخي از مشکلات تا سالها باقي مانده و موجب بروز عوارض مختلف براي انسان شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار