دانشگاه فقط دریچه‌ای برای ورود جوانان به اجتماعی گسترده‌تر از آنچه تاکنون در آن حضور داشته است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، هر یک از جوانان دارای تفکرات و باورهای متضاد از زندگی با سایر همسالان خود هستند و بدین منظور در این گزارش به بررسی عقاید و باورهای جوانان در محیط دانشگاهی می‌پردازیم.

مصطفی آب روشن آسیب شناس در خصوص افکار جوانان بعد از ورود به دانشگاه اظهار داشت: ورود جوانان به دانشگاه و مواجه شدن با افکار و عقاید متفاوت و گاهی متضاد تاثیرات  ذهنی عمیقی را در آنان به وجود می‌آورد.

وی ضمن تاکید بر تعدیل و حذف افکار جوان بعد از ورود به دانشگاه ادامه داد: تعدیل و حذف افکار گذشته دانشجو، گفتمان محیط دانشگاهی در برخی موارد منجر به تقویت باورهای دانشجو می‌شود.

این آسیب شناس در خصوص رابطه دوسویه باور و شخصیت جوان و رابطه آن با محیط دانشگاهی افزود: بین دو تغییر، تغییر در باور و تغییر در شخصیت فرد، رابطه دو سویه برقرار است، رابطه دوسویه برقرار است چرا که تغییر در نگرش افراد منجر به استحاله رفتار و شخصیت دانشجو می شود و متعاقبا تغییر در شخصیت کمک به شیوه اندیشیدن دانشجو می‌ کند.

مصطفی آب روشن با اشاره به فاکتورهای تاثیرگذار و مهم در تغییر باورهای دانشجو یادآور شد: علاوه بر محیط طبیعی، بستر خانوادگی و اجتماعی هم از فاکتورهای تاثیرگذار و مهم در تغییر باورهای دانشجو محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است درونی شدن ارزش‌های کدگذاری شده جامعه در ذهن و باور دانشجو و همچنین واکسینه شدن ذهن او در برابر پذیرش باورهای غلط منجرر می‌شود که دانشجو دچار تزلزل شخصیت و سیال بودن افکار نشود./گزارش از عاطفه سعیدی
برچسب ها: ارزش ، دانشجو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار