مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا، با انتقاد از همکاری نکردن سهام داران طرح گفت: بهتر است خود وزارت نفت طرح را بسازد و بعد اگر خواست آن را به سازمان های خصوصی واگذار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی جمشیدی
گفت : هنوز هیچ خبری از سهام داران طرح نیست و صورت های مالی چهار ماه پیش را نیز هنوز امضا نکرده اند.


وی مجموع سهم آورده سهام داران را تاکنون 58 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: قرار بود هر یک از سهام داران سهم آورده خود را به 50 میلیارد تومان برساند که این امر هنوز محقق نشده است.


به گفته مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 20 میلیارد تومان، سازمان بازنشستگی کشور 20 میلیارد تومان، پالایشگاه کرمانشاه 10 میلیارد تومان و صندوق بازنشستگی کارکنان نفت هشت میلیارد تومان از سهم آورده خود را پرداخت کرده اند.


جمشیدی مهمترین مشکل فعلی پروژه را تامین اعتبار و عدم همکاری سهام داران عنوان کرد و افزود: تا کنون بیش از صد نامه برای سهام داران فرستاده ایم تا نسبت به پرداخت سهم آورده خود اقدام کنند، اما حتی جواب ما را ندادند.


وی اعتبار اولیه پیش بینی شده برای پروژه پالایشگاه آناهیتا را سه میلیارد یورو عنوان کرد که با افزایش تورم این رقم نیز بسیار بیشتر شده است.


مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا با اشاره به پیشرفت سه درصدی پروژه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح متوقف است و خرید زمین، فنس کشی و آب رسانی تنها کاری است که انجام شده است.


در حال حاضر 33 درصد سهام این پروژه مربوط به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، 33 درصد مربوط به سازمان بازنشستگی کشور، 20 درصد مربوط به پالایشگاه کرمانشاه و 13.4 درصد مربوط به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.