رئيس كميسيون عمران مجلس نابرابري حق دسترسي ريل و جاده را مدنظر قرار داد و اعلام كرد: در حال حاضر شاخص هاي مدنظر براي قيمت گذاري در مورد حق دسترسي ريل و جاده دقيق و صحيح نيست و بايد در جهت به روز كردن اين مهم حركت كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد مهدي هاشمي با اشاره به نابرابري حق دسترسي ريل و جاده گفت: متاسفانه به هر دليل شاخص هاي مدنظر براي قيمت گذاري در مورد حق دسترسي ريل و جاده دقيق و صحيح نيست و بايد در جهت به روز كردن اين مهم حركت كرد.

وي افزود: به طور كلي شاخص هاي متفاوتي در نحوه قيمت گذاري و تعيين حق دسترسي ريل و جاده دخيل هستند كه يكي از مهمترين آن ميزان مصرف سوخت است.

هاشمي با بيان اينكه در حال حاضر نرخ سوخت هم به شكل واقعي محاسبه نمي شود خاطرنشان كرد: احتساب نرخ واقعي سوخت مي تواند در تعيين رقم مورد نظر اثرگذار باشد.

هاشمي در ادامه با اشاره به ايمن بودن بهره گيري از حمل و نقل ريلي تصريح كرد: بي شك يكي از پيش نيازهاي توسعه كشور، ضرورت ارتقا ايمني، بهبود شرايط زيست محيطي و به دنبال آن ارتقاء رفاه شهروندان و نيز بحث توسعه حمل و نقل ريلي است.

وي افزود: توسعه حمل نقل ريلي اعم از درون و برون شهري نيازمند سرمايه گذاري سنگين است كه در اين مورد دولت، مجلس و همچنين بخش خصوصي بايد توجه ويژه اي داشته باشند.

رئيس كميسيون عمران مجلس تصريح كرد: مهمترين مساله به منظور سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه ريلي، ايجاد صرفه اقتصادي در اين حوزه است .

به گفته وي توسعه حوزه ريلي يك ضرورت و اصل براي پيشرفت است و قطعا براي اين مهم بايد دولت و مجلس هماهنگ عمل كرده و يك حركت اساسي را آغاز كنند.

هاشمي خاطرنشان كرد: ايجاد صرفه اقتصادي و بهبود شرايط، عاملي براي افزايش تقاضا در استفاده از حوزه ريلي خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ریل ، جاده ، برابری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار