در طی دو هفته آتی، مراکز خدمات گردشگری و مسافرتی دارای مجوز ثبت نام و اعزام تماشاگان از سوی انجمن گردشگری ورزشی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فعالان عرصه ورزشي و گردشگري در سطح جهان سعي مي‌كنند درآمد هنگفتي براي خود از تلفيق اين دو شاخه يعني گردشگري و ورزش فراهم كنند
 
گردشگري ورزشي سفري است كه به دلايل غير تجاري به صورت رسمي يا غير رسمي و بر پايه تفريح يا تماشاي ورزش، به صورت كوتاه مدت يا تعريف شده در داخل يا خارج از كشور صورت مي گيرد.
 
رویداد های ورزشی همه ساله بینندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند و در این  گستره بازار تورهای گردشگری ورزشی در آستانه این رویدادها نظیر بازی‌های المپیک و جام جهانی و... رونق چشمگیری می یابد.
 
در حاشیه این رونق با وجود محدودیت های ثبت نامی و تب شرکت در مسابقات  ورزشی، به گفته مسئولان چه پولهایی برای پیش ثبت نام حضور در این رویدادها نصیب سوداگران می شود.
 
در این خصوص رضا خوش‌سرور رییس انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی، در گفتگو خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل ستاد اعزام تماشاگر به رویدادهای ورزشی گفت: ستاد اعزام در معاونت گردشگری با حضور نمایندگان وزارت خارجه، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و نمایندگان فدراسیون متولی رویدادهای ورزشی در راستای ساماندهی اعزام تماشاگران به رویدادهای ورزشی تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: با تشکیل کارگروه اعزام تماشاگران، تسهیلاتی در خصوص رزرو هتل، نرخ بلیط و صدور ویزا و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا نرخ گذاری نهایی به گونه ای صورت گیرد، تا امکان شرکت اقشار مختلف در رویدادهای ورزشی فراهم شود.
 
رییس انجمن گردشگری ورزشی، افزود: در طی دو هفته آتی، مراکز خدمات گردشگری و مسافرتی دارای مجوز ثبت نام و اعزام تماشاگان از سوی انجمن گردشگری ورزشی اعلام خواهد شد.
 
خوش‌سرور، اظهار داشت:‌در گذشته به دلیل فقدان نظارت اعزام تماشاچیان به رویدادهای ورزشی با چالش مواجه می شده که خوشبختانه با تشکیل این ستاد گام موثری در جهت حل این مشکلات برداشته خواهد شد.
 
وی در پایان تاکید کرد:‌ با تشکیل ستاد اعزام تماشاگران به رویدادهای ورزشی براساس سهیمه اعلامی از سوی فدراسیون متولی رویدادهای ورزشی، ثبت نام و پذیرش با نرخ مشخص به دور از چندگانگی قیمت ها، صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار