مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» از معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی یزد به جهانیان خبر داد و گفت: در این راستا 72 عنوان برنامه در دست بررسی است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

سید حسن حسینی اظهار داشت: در استان یزد به دلیل وجود سبک‌های متنوع عزاداری و قدمت عزاداری‌ها که البته بسیاری از آنها به فرهنگ بومی استان تبدیل شده است، مراسم عزاداری به ویژه روضه خوانی اباعبدالله الحسین (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» افزود: به دلیل کثرت این عزاداری‌ها، مردم برای برگزاری مراسم‌های خود، مساجد و حسینیه‌های بسیاری احداث کرده‌اند و این امر در کنار برگزاری مراسم‌های ویژه سبب شده تا استان یزد را حسینیه ایران بخوانند.

حسینی با بیان اینکه به منظور معرفی این ظرفیت استان یزد، اقدام به تشکیل دبیرخانه‌ای با عنوان «یزد، حسینیه ایران» شده است، بیان کرد: در این دبیرخانه برنامه‌های متعددی به منظور احیای این عنوان برای استان یزد در دست بررسی است

وی یادآور شد: تدوین دایرة المعارف روضه‌های یزد، شناسنامه‌دار کردن تمام روضه‌های حسینیه‌های یزد، بررسی نذورات اقلیت‌های ددینی یزد برای امام حسین (ع)، خدمات روضه‌ها و واعظان به پیشرفت علمی یزد، خواهرخواندگی شهر یزد و کربلا، برگزاری سوگواره‌های متعدد هنری و ... از جمله این برنامه‌هاست.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» همچنین از پیگیری اجرای برنامه‌ها و طرح‌های بین‌المللی توسط این دبیرخانه خبر داد و تاکید کرد: در صدد معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی یزد به جهانیان هستیم.

وی عنوان کرد: در مراسم‌های ویژه مذهبی استان یزد از جمله نخل‌برداری و تعزیه خوانی در ایام محرم و صفر به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا، گردشگران کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی در قالب تور گردشگری از این برنامه‌ها بازدید می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: روضه‌خوانی و عزاداری ائمه اطهار (ع)، گنجینه‌ای عظیم و میراثی معنوی برای مردم استان یزد است که این میراث باید به نسل‌های دیگر نیز منتقل شود.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران»، ضمن احیای این هویت استان یزد، بتوانیم میراث‌دار این ظرفیت عظیم مذهبی و معنوی استان دارالعباده یزد باشیم.

حسینی، نقش هنر و رسانه را در احیا، حفظ و پاسداری این گنجینه عظیم معنوی موثر دانست و افزود: هنرمندان، خبرنگاران و رسانه‌ها باید در این زمینه رسالت خود را به انجام برسانند و با توسل به ابزار هنر، این میراث معنوی را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی تاکید کرد: به طور قطع، احیای ارزش‌های دینی، احیای اخلاق و ارزش‌های اخلاقی و پررنگ‌تر شدن معنویت را به دنبال خواهد داشت/س
برچسب ها: یزد ، حسیتیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.