برای اولین بار در منطقه پروتکل برای پیشگیری و درمان ترومبو آمبولی در کشور تهیه شد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر محمد مهدی قیامت، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان "علوم پزشکی" گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در بحث "سلامت" وجود دارد بحث پیشگیری در ترومبو آمبولی است به دلیل اینکه اولین مورد کشنده است که قابل پیشگیری و درمان است. 

وی با بیان اینکه پروتکل پیشگیری و درمان "ترومبو آمبولی" برای اولین بار در منطقه در کشورمان تهیه شده است افزود: هم اکنون از این "پروتکل" پیشگیری و درمانی که در کشورمان تهیه شده است کشورهای منطقه نیز کپی برداری کرده و از این پروتکل ما استفاده می‌کنند. 

قیامت اظهار کرد: ۴۰ درصد بیمارستان‌ها در دنیا دستورالعملی در خصوص پیشگیری و درمان ترومبو آمبولی ندارند و ۵۰ درصد کشورهایی که این دستورالعمل را دارند آن را ناقص اجرا می‌کنند.

نبود تفاهم بین گروه‌های پزشکی در درمان ترومبوآمبولی 
دکتر قیامت در ادامه عنوان کرد: در بسیاری از بیماریهایی مانند اعمال جراحی بزرگ، مسمومیت‌های بارداری که ترومبوآمبولی اتفاق می‌افتد درمان باید تا سه ماه ادامه یابد که ادامه درمان یا از طریق پزشک و یا بیمار قطع می‌شود. 

وی افزود: آمبولی یکی از شایع‌ترین دلیل بستری مجدد بیماران ترخیص شده از بیمارستان است. در افرادی که "سکته مغزی"می‌کنند ۵۶ درصد احتمال ترومبوآمبولی، افراد تصادفی ۵۰ درصد، شکستگی استخوان ران ۴۴ درصد، آسیب دیدگی‌های ستون فقرات ۳۵ درصد و بستری در ICU نیز ۲۵ درصد اتفاق می‌افتد. 

قیامت تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور در خصوص ترومبوآمبولی داریم این است که چرا در کشورمان بحث درمان ترومبوآمبولی اتفاق نمی‌افتد که علت آن فقدان آگاهی و اطلاع رسانی است. همچنین عدم تفاهم و توافق بین گروه‌های پزشکی است که به نتیجه مطلوب برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار