اصلاحات گسترده در برنامه «ايست و بازرسي» پليس نيويورک، بي نتيجه رها شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني دموکراسي اکنون ؛ تغييرات جامع در برنامه «ايست و بازرسي» پليس نيويورک که مدت ها وعده آن داده شده بود، متوقف شد. اين برنامه انتقادهاي بسياري را برانگيخته است و بسياري از فعالان آن را غيرقانوني مي خوانند. معترضان به اين برنامه پليس نيويورک مي گويند در اين برنامه عمدتا سياهپوستان و لاتين تبارها با بهانه هاي مختلف متوقف و بازرسي مي شوند و اين در حالي است که اگر اين افراد رنگين پوست نبودند، با اين برخورد ها مواجه نمي شدند.

اين بررسي پس از آن متوقف شد که قاضي شيرا اي. شندلين از بررسي اين برنامه کنار گذاشته شد. او خواستار اصلاحات جدي در اين برنامه و از جمله اجراي برنامه آزمايشي بود که ماموران  پليس را ملزم مي ساخت دوربين هايي را بر روي لباس خود داشته باشند تا برخورد آنها با مردم را ثبت کند. علت اين اقدام مصاحبه هاي مطبوعاتي قاضي شندلين در اين خصوص و مطرح کردن بيانيه هايي پيش از نهايي شدن ارزيابي هاي قضايي عنوان شد.

سانيتا پاتل از مرکز حقوق قانوني نحوه برخورد با قاضي شندلين را بسيار مايوس کننده توصيف کرد و گفت برخورد با قاضي که خواستار اصلاحات جدي در اين برنامه پليس نيويورک بود، بي آنکه توضيح قانع کننده اي در اين باره داده شود، حيرت آور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار