فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بالاترین سطح فناوری در جهان در نیروهای دریایی و بخش ساخت زیردریایی‌ها است و ما هم‌اکنون این توانایی را داریم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری یکشنبه‌شب در برنامه «ققنوس اقیانوس» در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه توسعه دریا محور کشور همواره خواسته مقام معظم رهبری بوده است، گفت : امروز قالب تهدیدات از نوع تهدیدات دریایی است و استکبار جهانی نیز در همه عرصه‌های مختلف دریایی حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد از سطح زمین را آب‌ها گرفته‌اند و 29 درصد بقیه را نیز خشکی‌ها به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که در قرآن نیز کلمه بحر 32 مرتبه و کلمه بِر (خشکی) 13 مرتبه آمده است که همین نسبت 71 به 29 را تداعی می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دریاها به عنوان راه تنفسی کشورها محسوب می‌شوند و این درحالی است که از مجموع 204 کشور موجود در جهان 44 کشور در خشکی محصور هستند و به نوعی فاقد مجرای تنفسی هستند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 31 درصد از مرزهای ما مرز دریایی هستند، عنوان کرد: از میان 15 کشور همسایه، ما با 12 کشور مرز دریایی داریم و 93 درصد از حمل و نقل کالایی ما نیز توسط دریاها انجام می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در زمان جنگ ما امنیت کشتی‌ها را در خلیج فارس ایجاد می‌کردیم، اما امروز ما در خلیج عدن امنیت اقتصادی را ایجاد کرده‌ا‌یم و این ظرفیت را نیز داریم که هر زمان که دستور داده شود در آب‌های اقیانوس اطلس نیز حضور پیدا کنیم؛ حتی اگر این زمان فردا باشد./س

برچسب ها: بالا ، سطح ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.