رئيس جمهور ونزوئلا اعلام کرد آمريکاي لاتين بايد خود را از سلطه شبکه اجتماعي توئيتر آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "نيکلاس مادورو" شنبه پس از متهم کردن شبکه اجتماعي توئيتر به حمله به 6600 حساب کاربري شخصي از جمله حساب وي، اين درخواست را مطرح کرد.

وي در نشست هيئت وزيران گفت: ما بايد به استقلال برسيم و درباره روش هاي عميق و اساسي فکر کنيم که بتوانيم خودمان را از سلطه شرکت هاي چند مليتي (نظير توئيتر) رها کنيم.»
مادورو  با ارائه پيشنهاد همکاري با مرکوسور (بازار مشترک جنوب) آناسور (اتحاديه کشورهاي امريکاي جنوبي) و آلبا (گروهي از متحدان چپگرا ونزوئلا ) در زمينه چگونگي مبارزه با اين ميکروبلاگ گفت: بياييد براي رهايي از توئيتر آماده شويم.

مادورو که از زمان به قدرت رسيدن در ونزوئلا از يک سال پيش تاکنون به طور منظم ادعاهاي ماجراجويانه ضد امريکايي را مطرح مي کند پنجشنبه شب گفت اين حمله توئيتر با هماهنگي شبکه هاي اجتماعي براي تحريک مردم به ناآرامي و تعليق انتخابات آينده شهرداري ها در هشتم دسامبر صورت گرفته است.

دلسي رودريگز وزير ارتباطات ونزوئلا گفت تقريبا 6600 نفر از مراجعه کنندگان به حساب مادورو ظرف 10 دقيقه از صفحه توئيتر رئيس جمهور محو شده اند. وي مشخص نکرد اين اتفاق چه زماني روي داد. تا روز جمعه، حساب کاربري رسمي مادورو در توئيتر 1/4 ميليون مراجعه کننده داشت.

انريکه کاپريلس رهبر مخالفان ونزوئلا شنبه در جمع طرفداران خود اين سئوال را از رئيس جمهور مطرح کرد که چرا ترس و نگراني مادورو از توئيتر بيش از نرخ تورم حدود 50 درصدي ونزوئلا است.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار