ستيزه جويان خارجي و تروریست ها از کشورهای مختلف دنیا از طريق تركيه وارد خاك سوريه مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف ؛ این روزنامه در گزارشی با اشاره به اعزام تروریست به سوریه نوشت : ستيزه جويان خارجي كه در بين آنان ، افرادي بريتانيايي نيز هستند ،  از مخفي گاه هايشان به سمت سوريه براي پيوستن به گروه القاعده روان مي شوند.

 اين روزنامه گفت : جذب كنندگان نيرو برای گروه القاعده قبل از ورود غير قانوني اين افراد از مرزها براي انجام حملات در سوريه ، در خانه هايي امن در جنوب تركيه مي باشند ، همچنان كه شبكه اي  از مخفيگاه ها در سرزمين هاي تركيه اجازه ورود دائم مبارزان ستيزه جو و تروریست براي مشاركت در جنگ علیه نظام سوريه را مي دهند.

دیلی تلگراف در ادامه افزود : تركيه از ابتداي بحران سوريه در مارس 2011 ،  از شورشيان پشتيباني كرده ولي كارشناسان معتقدند كه نگراني روزافزوني در مورد نیروهای القاعده برای ترکیه و کشورهای غربی حامی تروریستها وجود دارد چرا كه نيروهاي تركيه ، تسلطشان را بر تحركات جذب نيرو توسط القاعده از دست داده اند ، يا از آن چشم پوشي مي كنند.

اين روزنامه به نقل از يك تروریست اردني كه خواهان جذب در شاخه القاعده در سوريه موسوم به"دولت اسلام در عراق و شام (داعش)" فعاليت مي كند مي نويسد : همه روزه مبارزاني از همه ي مليت ها به اينجا مي آيند.

در ادامه این مقاله آمده است : مخفيگاه هاي امن معمولا واحدهاي اجاره شده اي است كه با اسامي جعلي در روستا هايي كه در مرز تركيه با سوريه وجود دارد گرفته شده ، و نيروهاي جذب شده جديد به اين گروهها، قبل از داخل شدن شان به سوريه براي چند هفته از آن استفاده مي كنند و يا از اين مكانها به عنوان استراحت گاه براي افراد القاعده استفاده مي شود.

اين روزنامه تعداد  اين مبارزيني كه در سوريه مشغول به جنگ هستند را حدود 10 هزار نفر تخمين زده است.

دیلی تلگراف در انتها به نقل از "چارلز ليستر" از مؤسسه "جينز " بريتانيامی نویسد : تعداد ستيزه جويان خارجي در سوريه رو به افزايش است و به راحتي اين ستيزه جويان از مرز ترکیه عبور و وارد خاك سوريه مي شوند.

انتهاي پيام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار