کشاورزان می توانند درآمدی مکمل حاصل از گردشگری به دست آورند که در صورت نتیجه بخش بودن، ممکن است گردشگری به مثابه منبع اصلی درآمد جای کشاورزی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گردشگری کشاورزی اغلب به مثابه محرکی برای اقتصاد در حال زوال روستایی دیده می شود.

به هرحال موفقیت در گردشگری کشاورزی تا حد زیادی به دستیابی به بازارها و ماهیت سرمایه گذاری مزرعه‌ای و به مزارع مختلطی که حیوانات و محصولات را با هم در موقعیت طبیعی بکر ترکیب کرده که به طور معمول در قیاس با ساير گونه ها جذاب ترند، وابسته است. 

گردشگری کشاورزی(agrotourism) که اغلب گردشگری مزرعه ای نامیده می شود، اشاره به فراهم نمودن فرصت‌های توریستی در کارهای کشاورزی دارد.

گفتني است، بسیاری از کشتزارها در مناطق روستایی جذاب واقع شدند، که در سايه محیط‌های کاری، مي توانند موقعیت فراغتی جذاب برای ساکنان شهرها هم باشد.

گردشگری روستایی تنها دلالت بر چشم انداز محض (محیطی) ندارد و بلکه ارتباط تنگاتنگ بین چشم‌‌اندازها و ساکنان نیز در آن تاثير‌گذار است. 

فراهم نمودن امکان اسکان بازدیدکنندگان مي تواند در قالب شیوه‌هایی مثل صبحانه در مزرعه یا کمپ‌هاي تدارک دیده شده بسته به موقعیت منطقه، موجب توسعه کشاورزي در سايه گردشگري شود.

همچنين، با توجه به موقعیت های در دسترس فرصت‌ها برای تفریحات فعالانه‌ای همچون پیاده روی، ماهی گیری، اسب‌سواری و ... تدارک دیده تا جذابيت اين صنعت را براي گردشگران دو چندان ساخت.

با این روشها یا روشهای دیگر، کشاورزان می توانند درآمدی مکمل حاصل از گردشگری به دست آورند و در صورت نتیجه بخش بودن، ممکن است گردشگری به مثابه منبع اصلی درآمد جای کشاورزی را بگیرد.

شايان ذکر است، سودآوری از گردشگری کشاورزی سود آوري بدون سرمایه، مدیریت و مهارت‌های بازاریابی لازم به دست نخواهد آمد.

**گزارش از زينب عبدي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار