بیشتر بانکها با سرمایه گذاران بخش گردشگری مازندران همکاری نمی کنند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، مازندران استانی سر سبزدر شمال کشور ودارای اماکن تفریحی، زیارتی و سیاحتی بسیارکه به دلیل قرار گرفتن کوه و جنگل و دریا به فاصله بسیار کم از یکدیگر که جزء موهبت های الهی است و مورد توجه بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است و بیش از 48میلیون مسافروگردشگرامسال مازندران را برای گذران اوقات فراغت به ویژه در تعطیلات نوروز وتابستان انتخاب و50 درصد آنها حد اقل به مدت 2 روز در این استان اقامت کردند و از این موهبت های الهی بهره مند شدند جا دارد با این همه ویژه گی های طبیعی که این استان دارد مسئولان به توسعه گردشگری آن توجه بیشتری کنند تا علاوه بر گردشگران داخلی بتوان گردشگران خارجی را نیز بیشتر جذ ب این استان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه بانک های استان که نقش مهمی در اجرای سریع تر طرح های گردشگری دارند اما متاسفانه بیشتر آنها همکاری مناسبی با سرمایه گذاران ندارند گفت بانک ها در پاسخ به درخواست همکاری سرمایه گذاران می گویند سرمایه گذاری در این بخش توجیه اقتصادی ندارد .

فرزانه افزود : اگرسرمایه گذاری در مازندران با همه ویژ گیهای طبیعی خاص که دارد توجیه اقتصادی ندارد پس کجای ایران توجیه اقتصادی دارد در صورتی که سالانه 20 درصد ورود و اقامت مسافران و گردشگران به استان در حال افزایش است . اما امکانات مناسبی که پاسخگوی نیاز های این مسافران و گردشگران باشد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 84 تا کنون بخش گردشگری استان 6 هزار میلیارد تومان از بانک ها در خواست وام کرده است که 2 هزارو 800 میلیارد تومان آن تا کنون تحقق نیافته است و سرمایه گذاران سرگردان هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: به دلیل اینکه بعض از طرح ها دارای سازه های فلزی و با قرار گرفتن در مجاورت رطوبت بالای استان در حال تخریب هستند وبخشی از سرمایه سرمایه گذاران به هدر رفته است باید بیشتر حمایت شوند.فرزانه افزود: سرمایه گذاری در بخش گردشگری می تواند نیاز استان از منابع نفتی کشور را کاهش دهد تا جایی که در سال های آینده نیازی به استفاده از این منابع نباشد.

او گفت : اجرای طرح های گردشگری در استان می تواند اشتغالزا باشد و مشکل بیکاری در کشور و استان را نیز کاهش دهد.

نوری : دبیر کمسیون هماهنگی بانک های استان درپاسخ اینکه چرا سرمایه گذاری در بخش گردشگری دراستان توجیه اقتصادی و برگشت سرمایه ندارد گفت : ورود گردشگران خارجی به استان بسیار کم است و ارز آوری مناسبی ندارد وآن را مهم ترین دلیل همکاری نکردن بیشتر بانک های استان با سرمایه گذاران بخش گردشگری بیان کرد.

باید به این مسئول گفت : شاید مهم ترین دلایل نداشتن گردشگر خارجی همان نداشتن امکانات مناسب و استاندارد گردشگری باشد که با سرمایه گذاری در این بخش و فراهم کردن امکانات مناسب بتوان گردشگران را از سراسر دنیا جذب مازندران کرد که یک نمونه آن منطقه بکر گردشگری چشمه سورت مازندران است که دومین چشمه با این ویژه گی در جهان است ودر صورت داشتن راه دسترسی و امکانات اقامتی مناسب می توان گردشگران خارجی فراوانی جذب کرد ./س
برچسب ها: گردشگری ، بانکها ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.