نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: خروجی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مطابق با نیازهای بازار باشد، چرا که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دو برابر نرخ بیکاری در میان سایر اقشار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس در نطق میان دستور خود ، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امیدوارم دولت تدبیر و امید، وزرای آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان را هرچه سریعتر به مجلس معرفی کند.
 
وی افزود: مهمترین سرمایه‌های انسانی ما در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند و باید عملکرد آنها در همه بخش‌ها و مناطق مورد توجه قرار دهیم.
 
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: باید خروجی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مطابق با نیازهای بازار باشد، چرا که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دو برابر نرخ بیکاری در میان سایر اقشار است، این در حالیست که باید این نسبت معکوس باشد و افرادی که تحصیلات بیشتری دارند بتوانند کار مناسب خود را داشته باشند.
 
قوامی اظهار داشت: از وزرای دولت تدبیر و امید تقاضا می‌شود که وزرایی معرفی کنند که بتوانند اصلاحات بنیادین و اساسی در راستای تامین نیازهای اساسی کشور و نیازهای بازار کار در سطوح مختلف  به انجام برسانند.
 
وی افزود: شهید بهشتی مهمترین مقطع را مقطع ابتدایی دانست، چرا که در این مقطع آموزش باید به شکل عینی ارائه شود نه به شکل انتزاعی، اما متاسفانه ما این مقطع را به شکل انتزاعی ارائه می‌کنیم و نتیجه‌آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود که به چالش در بازار کار می‌انجامد.
 
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به انتخاب استانداران تصریح کرد: ما از دولت تدبیر و امید به خاطر انتخاب افراد آگاه و متخصص در مدیریت عالی برای استانداری تشکر می‌کنیم و امیدواریم که از این فرصت مناسب برای توسعه همه ظرفیت‌های استان استفاده شود.
 
نماینده اسفراین با اشاره به سفر استانی مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اظهار داشت: این سفر بیش از 4 میلیارد تومان مصوبات مختلف تکمیل گردشگری، کشاورزی و صنعت داشته است، لذا انتظار داریم که مسئولان استان، دولت فضا را برای اجرای کامل مصوبات انجام داده و فاصله نقاط محروم این استان را به مرکز استان نزدیک کنند.
 
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: صنایع مختلفی در استان خراسان شمالی وجود دارد، یکی از سه صنعت کلیدی کشور که فولاد آلیاژی است، در شهرستان اسفراین قرار دارد، لذا از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا می‌شود که برنامه‌ای برای نزدیک شدن این صنعت به ظرفیت اسمی خود ارائه کند.
 
قوامی در پايان خاطرنشان کرد: وزیر نفت نیز باید اقداماتی در جهت تامین نیازهای صنعت نفت از طریق فولاد و آلیاژ خراسان شمالی انجام دهد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: هادی ، قوامی ، نطق ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار