قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی، گفت: در حال حاضر قيمت سوخت را برای ایرلاین‌ها از قیمت متوسط منطقه 10 سنت ارزانتر شده بطوريکه قبلا در پروازهای خارجی نرخ سوخت 9 سنت گرانتر از نرخ منطقه بود.

علی‌محمد نوریان در حاشیه سی‌امین اجلاس منطقه‌ای آسیا، اقیانوسیه، ایفاتکا در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: در قانون برنامه، آزادسازی نرخ بلیت، خصوصی‌سازی صنعت و تکمیل شهر فرودگاهی فرودگاه امام خمینی(ره) در قالب مصوبات برنامه پنجم تأکید شده است.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما را با کمک نهادهای مربوطه آزاد خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی، اظهار داشت: برای بدهی‌های سال‌های قبل ایرلاین‌ها قرار است کمیته‌ای تشکیل شود که میزان آن را بررسی و اعلام کند چون همچنان اختلاف‌ها سر میزان بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پابرجاست.

نوریان تصریح کرد: سوخت را برای ایرلاین‌ها از قیمت متوسط منطقه 10 سنت ارزانتر کردیم؛ قبلاً در پروازهای خارجی نرخ سوخت 9 سنت گرانتر از نرخ منطقه بود که در این باره ما 10 سنت کاهش دادیم و در واقع 19 سنت کاهش قیمت سوخت برای پروازهای خارجی اعمال شد.
 
قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی با بیان اینکه کف و سقف نرخ‌ها کماکان در حال بررسی است، اظهار داشت: باید جوانب مختلف در این باره مورد توجه باشد.
 
نوریان اضافه کرد: در حال حاضر اغلب شرکت‌های هواپیمایی در حال ورشکستگی هستند و مشکلاتی دارند؛ برنامه داریم تا نوروز 93 آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را اجرایی کنیم.
 
وی تأکید کرد: این مورد دستور مجلس و در راستای اجرای قانون و مصوبات قانونی درباره آزادسازی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوخت ، ایرلاین ، پرواز ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار