با وجود کاهش 30 درصدي قيمت مسکن، بازار مسکن همچنان با رکود خريد و فروش مواجه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گزارشات ميداني حاکي از آن است که قيمت هاي خريد و فروش مسکن با کاهش شديد قيمت ها مواجه شده است.

براساس اين گزارش؛ بسياري از مشاوران املاک با بيان اينکه قيمت ها به کف رسيده است، گفت: در حال حاضر بهترين زمان خريد مسکن فراهم شده و قيمت ها بين 2 تا 3 ميليون کاهش يافته است.

يکي از مشاوران املاک با بيان اينکه قيمت هاي بازار مسکن نسبت به 3 ماه گذشته متري 700 تا يک ميليون تومان کاهش قيمت داشته است، افزود: تا چند ماه آينده روند کاهش قيمت ها ادامه مي يابد.

اين گزارش مي افزايد؛ با وجود کاهش قيمت ها بازار خريد فروش با رکود روبرو است و تاچند ماه آينده و خريد و فروش افزايش مي يابد.

اين مشاور املاک با اشاره به اينکه در 6 ماه دوم سال بازار اجاره بها به رکود مي رسد گفت: 6 ماه اول سال تنها زمان رونق بازار اجاره و رهن است.

يکي ديگر از مشاوران املاک با اشاره به اينکه قيمت هاي خريد و فروش مسکن به شدت با افت روبه رو شده است، افزود: طي چند ماه گذشته قيمت هاي مسکن کاهش 30 درصدي داشته است.

اين مشاور املاک در ادامه افزود: با وجود کاهش شديد قيمت ها بازار راکد و خريد و فروش کمتري انجام مي شود.

براساس اين گزارش، مصطفي قلي خسروي رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشوري با اشاره به اينکه تمامي حباب هاي بازار مسکن ترکيد، گفت: چند ماه گذشته بازار مسکن با حباب 20 درصدي رو به رو بوده که طي چند روز گذشته تمامي حباب هاي آن از بين رفت.

وي در ادامه افزود: بهترين زمان براي خريد مسکن با پايين ترين قيمت ها فراهم شده است.

در همين راستا حسن عقبائي رئيس اتحاديه مشاوران املاک استان تهران با بيان اينکه معيار اصلي براي قيمت گذاري مسکن نرخ زمين است، گفت: با توجه به ثبات موجود در بازار مسکن احتمال افزايش قيمت ها وجود ندارد.

وي ادامه داد: علاوه بر اين پايه اي هم براي ساخت هزينه مي شود که نمي توانيم از سازنده انتظار داشته باشيم ملک خود را از قيمت تمام شده پايين تر بفروشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کاهش ، قیمت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار