کاردرمانی استفاده از فعالیت های هدفمند برای جلوگیری از ناتوانی و حفظ سلامتی افرادی است که به نوعی دچار آسیب جسمی، ذهنی یا روانی هستند که امروز یکشنبه پنجم آبان ماه مصادف با 27 اكتبر و روز جهاني كاردرماني شبکه رادیویی سلامت ویژه برنامه های متنوعی را روي آنتن مي برد.

محمد رضا ابراهمیمی، مشاور مدیر شبکه و مدیر روابط عمومی رادیو سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: برنامه «سپهر دانش» کاری از گروه سلامت جسم شبکه رادیویی سلامت به منظور مخاطب آفريني برنامه زنده تخصصي ويژه کادر درماني شاغل در مراکز درماني (پزشکان - پيرا پزشکي... ) به مدت 2 ساعت هر شب به جز جمعه ها با آيتم هاي مختلف مانند پيشگامان ، تاريخ پزشکي، يک اصطلاح پزشکي و گزارش هاي زنده از بيمارستان، معرفي سايت هاي تخصصي و مسابقه از ساعت 22:10 تا 24 روي آنتن مي رود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه «مردم و سلامت» کاری از گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت با موضوع پرداختن به مطالبات و دغدغه هاي مردم در خصوص مسائل نظام سلامت و مباحث آسيب هاي اجتماعي و بررسي جنبه هاي پيشگيرانه آن از ساعت 12:20 به مدت 40 دقيقه با ساختار گفتگو محور روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه روی آنتن می رود.

مشاور مدیر شبکه و مدیر روابط عمومی رادیویی سلامت در پایان اظهار کرد: برنامه های «سپهر دانش» و «مردم و سلامت» شبکه رادیویی سلامت امروز یکشنبه پنجم آبان ماه مصادف با 27 اكتبر و روز جهاني كاردرماني به موضوعات مرتبط با این روز می پردازند.

لازم به ذکر است: ارائۀ خدمات ویژۀ کاردرمانی شامل: آموزش مهارتهای زندگی روزمره، ایجاد و توسعۀ مهارتهای درکی، حرکتی و عملکرد یکپارچگی حس، توسعه مهارتهای بازی و پیش حرفه‌ای و تواناییهای اوقات فراغت، طراحی، ساختن یا بکار بردن وسایل کمکی و ارتزها و پروتزها، انتخاب وسایل نظافتی، استفاده از صنایع دستی که به طور ویژه به منظور افزایش عملکرد طرح شده است، توصیف و تفسیر آزمون ها مثل ارزیابی قدرت عضلانی، ارزیابی دامنه حرکتی و نیز تطبیق محیط برای فرد معلول می‌باشد. این خدمات به طور فردی، گروهی و یا در سیستم های اجتماعی ارائه می شود.

گفتنی است: تمامی افرادی که به علّت مشکل یا مشکلاتی لازم است تحت درمان قرار گیرند تا به استقلال در عملکردهای مورد نظر برسند، تحت این روش درمانی قرار می‌گیرند./ع2

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار