40درصد کودکان با "شربت متادون" مسموم می شوند

یکی از مسمومیت های شایع در کودکان مسمومیت با شربت متادون است که آمار این مسمومیت حدود 40درصد است.

دکتر فرنقی، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب مسمومیت با مواد مخدر در کودکان افزایش یافته است گفت: "مسمومیت" با شربت متادون 40 درصد مسمومیت کودکان را تشکیل می دهد در واقع  به علت اینکه والدین این شربت را در شیشه های  آبمیوه و در دسترس کودکان  قرار می دهند آنها هم به علت کنجکاوی آن را مصرف میکنند.

وی در خصوص  عوارض "شربت متادون" عنوان کرد: کودک بعد از مصرف شربت متادون دچار خواب آلودگی شده و در خواب دچار کاهش تعداد نبض و گاهی هم قطع تنفس می شود، حتی گاهی  هم در پی این مسئله اکسیژن به مغز نمي رسد و باعث مرگ کودک  شود.

فرنقی با اشاره به مسمومیت کودکان با "مواد محرک" اظهار کرد: مسمومیت با مواد مخدر در هر 8 درصد مسمومیت ها را در کودکان از آن خود کرده است ، کودکان بعد از مصرف این مواد بی قرار، تحرک پذیر، بی خواب شده و حتی ممکن است دچار افزایش  فشار خون و تپش قلب شوند و به دنبال آن خونریزی های مغزی در کودکان ایجاد شود.

وی از والدین در خواست کرد که  به هیچ عنوان دارو چه محلول و چه قرص را در دسترس کودکان قرار ندهند و آنها را در ظروف آب میوه و  جذاب نگهداری نکنند./ح

انتهاي پيام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار